HR-support till PWC

HR-support till PWC

HR-support/Ärendeadministratör till PWC i Stockholm

Om företaget

PwC är ett kunskapsföretag vars viktigaste tillgång är alla kunniga och engagerade medarbetare. För att klara av sina utmaningar i framtiden så gör de allt för att ta tillvara den kompetens och erfarenhet som finns hos medarbetarna.

Det är viktigt att välja en arbetsgivare där du själv kan påverka dina möjligheter. Hos PWC får du växa i din yrkesroll på flera sätt. Här satsar man stora resurser på utbildning, ledarskapsprogram och incitament för sina medarbetare.
Din framtid är just din och ingen annans. Det är du som sätter målen och får det att hända. Vi ger dig möjligheterna.

Om tjänsten
Som HR-support och ärendeadministratör tillhör du ett team på åtta personer som stöttar HR-avdelningen genom att hantera inkommande ärenden i företagets ärendehanteringssystem. Du blir en viktig del i PwC:s HR-avdelning med ett nära samarbete med HR-specialister och HR-generalister. Ärendena är av varierande karaktär och innefattar allt från hantering av kursadministration till stötta i de administrativa delarna i en rekryteringsprocess. Det är god stämning och ett nära samarbete inom det egna teamet.

I din roll som HR-support/Ärendeadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära
  • Skicka kallelser till kurser
  • Sköta koordinering av kursmoduler
  • Administrera kursutvärderingar
  • Uppdatera system
  • Kalla kandidater på intervju med HR och/eller Verksamheten
  • Administrera anställningsavtal
Om dig
Vi söker dig som och har arbetat administrativt ett par år och trivs i en serviceinriktad roll. Du är en van användare av Google Suite och har god systemvana. Kunskaper i Lotus Notes är meriterande men inget krav. Eftersom du hanterar många kontaktytor ser vi att du är en god kommunikatör i både svenska och engelska språket, såväl tal som skrift.

Vidare ser vi att du är stresstålig och lösningsorienterad person som kan hantera många olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Tempot är stundtals högt och därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera, organisera och strukturera ditt arbete på ett flexibelt sätt. Du är en social och positiv lagspelare som trivs med att både arbeta i team och självständigt. Vi ser också att du är driven, prestigelös och ansvarsfull.

Viktigt för tjänsten är
  • mycket god vana vid administrativa arbetsuppgifter
  • god systemvana
  • goda kunskaper i både svenska och engelska språket, såväl tal som skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i början av september. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och med möjlighet till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
  • Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
  • Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
  • Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Eva Holmen 08-598 981 97

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR Support, HR Assistent, HR Administratör, Ärendeadministratör, Stockholm, PWC, Adecco
Mer info
Kontaktperson Eva Holmen
Telefon 08-598 981 97
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 28 juni (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.