

Teknisk Systemspecialist
Prorenata söker en driven problemlösare till teknisk supportavdelning
Vi är ett växande företag, idag är vi drygt 40 personer, och vi har förmånen att ha en stor kundtillströmning och de kunderna vill vi ta hand om. Nu söker vi en teknisk systemspecialist, och det är där du kommer in i bilden!
Nyfiken på vad rollen innebär? Låt oss berätta:
Vi söker dig som är en teknisk problemlösare som kommer att arbeta tillsammans med 3-4 andra personer i teamet. Ditt jobb är att hjälpa våra kunder med uppgifter som är mer tekniska än vår kundsupport klarar själva, och agera teknisk projektledare tillsammans med våra kundansvariga. Det kan t ex handla om onboarding av nya kunder, konfigurera systemet efter kunds begäran, engångskörningar, importer eller avancerade integrationer som behöver konfigureras. Utöver detta kommer du att:
Vi tror att du är kommunikativ, strukturerad, nyfiken och tekniskt kunnig. Vem du är spelar större roll än formella utbildningar och tidigare arbeten, men erfarenheter från liknande arbetsuppgifter är meriterande. Du behöver behärska svenska flytande i tal och skrift, och även behärska engelska då det krävs internt.
Vi ser gärna att du har jobbat med några av följande tekniker:
Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö i ett härligt kontor på Skeppsbron i Gamla Stan. Vår arbetsplats präglas av en familjär känsla med kollegor som tar hand om varandra. Vår nuvarande hybrid-modell erbjuder möjligheten att arbeta både på kontoret och remote, våra team ansvarar tillsammans för hur närvaron ska distribueras på kontoret respektive hemma. Bra förmåner och konkurrenskraftig lön.
Ansök redan idag!
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor kring rollen är du varmt välkommen att kontakta Jesper.
Vi är ett växande företag, idag är vi drygt 40 personer, och vi har förmånen att ha en stor kundtillströmning och de kunderna vill vi ta hand om. Nu söker vi en teknisk systemspecialist, och det är där du kommer in i bilden!
Nyfiken på vad rollen innebär? Låt oss berätta:
Vi söker dig som är en teknisk problemlösare som kommer att arbeta tillsammans med 3-4 andra personer i teamet. Ditt jobb är att hjälpa våra kunder med uppgifter som är mer tekniska än vår kundsupport klarar själva, och agera teknisk projektledare tillsammans med våra kundansvariga. Det kan t ex handla om onboarding av nya kunder, konfigurera systemet efter kunds begäran, engångskörningar, importer eller avancerade integrationer som behöver konfigureras. Utöver detta kommer du att:
- Arbeta efter en lista med inplanerade kundärenden
- Lösa kundens problem. Ibland är de lätta, ibland kräver de att du felsöker djupare och samarbetar med utvecklare och kundansvarig
- Hitta möjligheter till automatisering så att vi bygger bort vanliga uppgifter och inkluderar dem som en funktion i systemet
Vi tror att du är kommunikativ, strukturerad, nyfiken och tekniskt kunnig. Vem du är spelar större roll än formella utbildningar och tidigare arbeten, men erfarenheter från liknande arbetsuppgifter är meriterande. Du behöver behärska svenska flytande i tal och skrift, och även behärska engelska då det krävs internt.
Vi ser gärna att du har jobbat med några av följande tekniker:
- XML/XSLT
- PowerShell/Python/Bash-script
- Certifikathantering
- SAML
- Automatisering
- SQL/databasadministration
Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö i ett härligt kontor på Skeppsbron i Gamla Stan. Vår arbetsplats präglas av en familjär känsla med kollegor som tar hand om varandra. Vår nuvarande hybrid-modell erbjuder möjligheten att arbeta både på kontoret och remote, våra team ansvarar tillsammans för hur närvaron ska distribueras på kontoret respektive hemma. Bra förmåner och konkurrenskraftig lön.
Ansök redan idag!
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor kring rollen är du varmt välkommen att kontakta Jesper.
Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
16 okt. 2023 (17 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Vi på Prorenata bygger ett journalsystem för elevhälsan. Det är den tråkiga versionen. Vad vi egentligen gör är enkla, trevliga verktyg för våra kunder inom vård och skola som annars ofta får sitta med svåranvända, föråldrade system. Vi tycker om att hjälpa folk, det märks i vår support där kundnöjdheten är mycket hög.
Vi startade 2010 och har växt organiskt, just nu med ca 25% om året. Vi är helt kundfinansierade och väldigt kunddrivna i hur vi arbetar. Vi vill inte ta över världen, vi vill bara göra enkla men kraftfulla verktyg åt våra användare och det är vi bra på!
Vi startade 2010 och har växt organiskt, just nu med ca 25% om året. Vi är helt kundfinansierade och väldigt kunddrivna i hur vi arbetar. Vi vill inte ta över världen, vi vill bara göra enkla men kraftfulla verktyg åt våra användare och det är vi bra på!