Hoppa till innehåll

Ekonomiansvarig till ideell förening

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du en bakgrund som redovisningsekonom och vill komma till en lugn och trygg roll i en stiftelse i centrala Stockholm? Har du erfarenhet av att göra årsbokslut och deklarationer på egen hand? Då kan det här vara jobbet för dig!
Tjänsten är på 90% och du kan antingen arbeta måndag - torsdag eller måndag - fredag.

Till en förening i centrala Stockholm söker vi nu en Ekonomiansvarig där du till en början blir anställd av oss på PerformIQ och arbetar på föreningens kontor med frihet under ansvar.

Du kommer till att:
* Vara ansvarig för all löpande redovisning, avstämningar, månads- och årsbokslut för föreningen och 9 stiftelser
* Leverantörs- och kundreskontra, med fakturering för föreningen
* Moms- och skattedeklaration för föreningen
* Skattedeklarationer för 4 stiftelser
* Ha koll på likviditeten
* Hantering av medlemsinbetalningar från utlandet så att de kommer in i aviseringssystemet.
* Alla in- och utbetalningar för föreningen och 3 stiftelser.
* Svenska och utländska betalningar.
* Hantering av köp, försäljning och utdelningar av aktier i Visma skatt för föreningen och 4 stiftelser.
* Löner för ca 8 personer
* Inrapportering till Skandia och Fora.
* Årsredovisningar för föreningen och 9 stiftelser.
* Deklarationer för föreningen och 4 stiftelser.
* Kontakt med revisor och förtroendevalda revisorer.
* Behjälplig till medlemmar runt om i landet med frågor som rör ekonomi och medlemsavgifter.

Tjänsten passar dig som trivs med ett manuellt redovisningsarbete som bland annat innebär att du gör bokföringsorder för hand och har konteringstämpel. Vi arbetar i Hansa bokföring och i Visma lön.

Du kommer att arbeta i en mindre grupp i en manuell och traditionell miljö. Det är en lugn arbetsplats och flera av dem du som du samarbetar med på dagarna har gått i pension.


Personprofil
Vi söker dig som har en bakgrund som redovisningsekonom och är trygg med att göra årsredovisningar och deklarationer. Du vill till en arbetsplats där det mesta sköts manuellt och där du i perioder arbetar ensam.
Du är trygg i dig själv och kan med en tydlig och trevlig ton bemöta medlemmarnas frågor och funderingar.

Vi söker dig som vill ha ett arbete där du arbetar på kontoret, inte hemifrån.

Det är meriterande om du ansvarat för ekonomin i en stiftelse eller förening.


Övrigt
Start: omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: 90%
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Centrala Stockholm

Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Mattias Söderberg på telefonnummer 072-157 27 76.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund.

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!


PerformIQ logotyp
Sök jobbet
Sista ansökningsdag
17 okt. 2023 (14 dagar kvar)
Typ av anställning

Om arbetsgivaren

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett sportsligt mål. Antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Åratal av dedikation till en idrott gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan.

Svett, slit och ändlösa timmar i träningshallen resulterar i kvaliteter våra uppdragsgivare tycker om. Som att komma i tid, vara motiverade varje morgon och ha en stark vilja att vinna.
http://www.performiq.se/

Fler jobb från samma arbetsgivare