Business Unit Manager - Search & Interim

Business Unit Manager - Search & Interim

Gillar du nätverkande, försäljning och affärsutveckling och framför allt, leda ett team, där ni alla gemensamt ansvarar för proffsiga HR & rekryteringsleveranser?

Då kanske du är vår engagerade nya kollega?

Till vårt härliga team söker vi nu en kreativ, affärsdriven och positiv Business Unit Manager för affärsområdet Search & Interim.

PeopleProvide är ett kompetensbolag inom HR som gillar människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat "provida" den HR-kompetens som bäst matchar våra kunders behov, på ett affärsinriktat och hållbart sätt.

Om rollen

Som Business Unit Manager medverkar du till utvecklingen av våra tjänster och därmed bidrar du till hela PeopleProvides fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för matchningsprocesserna, har P&L ansvar och driver affärsområdets utveckling tillsammans med kollegor. Uppgifter som ingår i rollen är bland annat:
  • Ta fram och genomföra årliga businessplans för affärsområdet
  • Upprätta och förbättra rutiner- och processer inom affärsområdet
  • Budget och resultatansvar enligt uppsatta mål samt KPI:er
  • Tillsammans med övriga Business Unit Managers ansvara för försäljningsstruktur, för samtliga affärsområden
  • Bearbetning av nya, befintliga och återkommande kunder, enligt försäljningsstrategin
  • Nätverkande för att fortsätta bygga Sveriges bästa HR-nätverk
  • Ansvara för en effektiv och kontinuerligt fortsatt förbättring av kvalitativ tillsättningsprocess till våra kunder
  • Tillsammans med L&D fortsätta påbörjad kompetensutvecklingsplan
  • Leda och motivera ett grymt leveransteam
Du arbetar nära affärsområdeschef för HR Business Support, rapporterar till företagets VD och har personalansvar för idag, tre konsultchefer. Genom ditt fokus på affären arbetar du löpande med att fortsätta bygga PeopleProvides nätverk av Sveriges bästa HR-profiler, identifiera potentiella uppdrag och utveckla relationer till både nya och befintliga kunder.

Vem är du?

I ett entreprenörsdrivet och bolag i tillväxt är vardagen omväxlande och får vi önska är du både lösningsorienterad, affärsfokuserad och prestigelös i ditt förhållningssätt. Vidare tror vi att du är relationsskapande, förtroendeingivande och har ett driv och en vilja att utveckla både PeopleProvide, affärsområdet, dina medarbetare och dig själv.

Erfarenheter
  • Minst några års relevant erfarenhet inom försäljning, gärna med P/L ansvar samt dokumenterad ledarerfarenhet
  • Tidigare erfarenhet av en roll inom HR eller rekrytering
  • Relevant eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi, organisation, eller liknande
  • Erfarenhet av att arbeta i ett mindre bolag med en omväxlande vardag
  • Eftersom du kan komma att jobba med företag från hela världen är det viktigt att du talar och skriver engelska på hög nivå, samt svenska på professionell nivå
  • Tidigare erfarenhet av budgetansvar samt är trygg med att arbeta i Excel
  • Erfarenhet av att utveckla processer och arbetssätt i ett ATS
  • En digital innovatör som även brinner både för kompetensutveckling, hälsa och hållbarhet
Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder möjlighet till utveckling i en roll som du kan forma efter både dina och PeopleProvides gemensamma affärsmål och önskemål. Du har en marknadsmässig lön samt möjlighet till bonus.

Tjänsten är heltid och tillsvidare med en inledande provanställning om 6 månader.

Vi sitter i trevliga lokaler vid Mariatorget, har bra villkor, härliga sociala tillställningar och friskvårdsengagemang som understryker vårt friskvårds- och hållbarhetsfokus! Vi tar också vara på varje medarbetares enskilda intresse - vad kan du bidra med?

Dessutom får du härliga kollegor som gillar att ha roligt på jobbet!

Ansökan

Välkommen med din ansökan via vår hemsida snarast då vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt tid.
Mer info
Kontaktperson Linn Johansson
Telefon 0730732602
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 13 mars 2023 (37 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PeopleProvide grundades 2014 av VD Anna Möller med visionen om att skapa hållbar och affärsdriven HR för våra kunder. Vi har vårt kontor i Stockholm på Swedenborgsgatan 10 men är även verksamma i Göteborg och Malmö. Det är ett kompetensbolag inom HR med ett stort engagemang för hållbarhet för både människa och miljö.

Företagets värderingar är; Enkelt och Engagerat. Värderingarna genomsyrar verksamheten och leder medarbetarna i sitt vardagliga arbete.

Utsedda till Gasellföretag 2018 av Dagens Industri.