Key Account Manager

Key Account Manager

ÄR DU VÅR NYA KAM?
nShift är den globalt ledande leverantören av Cloud Delivery Management System som möjliggör friktionsfria leveranser och returer av närmare en miljard försändelser i 190 länder. Vår tjänst används av lokala och globala e-handlare, företag inom detaljhandel, tillverkande industri och tredjepartslogistiker. Kunderna sträcker sig från små nätbutiker till stora, multinationella företag. Vår starkaste marknad är Norden och vi expanderar även snabbt i Storbritannien, Benelux, Frankrike och på tysktalande marknader. nShift är stolta över att lyssna på våra kunder och växa med dem, både geografiskt och när det gäller att möta deras ändrade tjänstebehov. Vi har en offensiv tillväxtplan som backas upp av våra ägare Marlin Partners och Francisco Partners, två världsledande investeringsföretag inom tech. Våra huvudkontor finns i London samt Oslo och vi har idag 490 anställda i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannien, Polen, Nederländerna, Belgien, Rumänien och Schweiz.

VI ERBJUDER
  • Ett attraktivt jobb i en expansiv och snabbrörlig bransch i framkant
  • En dynamisk tillväxtorganisation
  • Drivna kunniga kollegor - bra teamkänsla
  • Attraktiva utvecklings- och karriärmöjligheter i ett internationellt bolag
  • Spännande kunder
  • Frihet under ansvar
  • Hybridkontor
OM ROLLEN
Key Account Management-funktionen är en central del av nShifts kommersiella organisation och fokuserar på att utveckla och underhålla ett urval av företagets befintliga nyckelkonton, till stor del baserade i, men inte begränsat till, Sverige.

Som Key Account Manager (KAM) har du det övergripande ansvaret för kunden / kontot och fokuserar du på att behålla relationerna med dina kunder och partners. Du säkerställer en hög kundupplevelse och ett högt kundvärde, du utvecklar engagemang och ökar kundnöjdheten allt för att säkra långsiktiga relationer och fortsatt tillväxt. Som KAM ansvarar du för att vårt erbjudande utvecklas och möter kundbehoven. Du är kundens interna talesperson och samarbetar med relevanta avdelningar för att säkerställa kundnöjdhet och behålla kunden.

Key Account Management, är en del av vår försäljnings- och partnerorganisation och hanterar våra nyckelkunder med fokus på segmenten White Label, Industrial, Supply chain, 3PL och 4PL. Detta är några av de kunder som genererar störst intäkter. Dessa kunder och företag är ofta komplexa och för att skapa långsiktiga relationer behöver du vara en bra rådgivare och kunna föra dialog med olika intressenter hos kunden.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
  • Arbeta aktivt med att utöka kontakter, fördjupa relationer och öka kundnöjdheten (upplevt värde)
  • Att vara relations och customer success fokuserad
  • Arbeta aktivt med att identifiera möjligheter till merförsäljning och cross selling, öka omfattningen av nShifts produkter (funktioner och funktionalitet), bredda användandet hos kunder, via cross selling skapa möjligheter för nya tjänster och plattformar
  • Arbeta för att uppfylla nShifts avtalsmässiga åtaganden gentemot kund på ett professionellt sätt och upprätthålla samarbetet
  • Tillsammans med den övergripande kommersiella organisationen säkerställa en juridisk och avtalsenlig styrningsstruktur och process
  • Initiera, underhålla och utveckla viktiga kundkontakter för att säkra nya vinster
  • Kontinuerlig uppföljning av måluppfyllelse och planering av aktiviteter
OM DIG
För att ha bästa möjliga förutsättningar att lyckas behöver du vara en positiv, strukturerad, ambitiös och driven person med stort intresse av att utveckla dina kundkonton. Du har erfarenhet av och/eller intresse för att förstå komplexa kundkrav och software funktioner. Du är kommunikativ, en duktig nätverkare med stort driv och hög integritet. Du har en strategisk och analytisk förmåga med hög intellektuell bandbredd.

Du tar ditt ansvar och tar dig an dina uppgifter med stort engagemang, levererar resultat och satsar helhjärtat på ditt uppdrag. Du trivs i och gillar att arbeta i en dynamisk miljö med högt tryck där det händer mycket och där den ena dagen inte är den andra lik.

DINA ERFARENHETER OCH KOMPETENSER
  • 5+ års erfarenhet av Account Management
  • Väldokumenterat affärsmannaskap och förhandlingsvana
  • Ekonomisk förståelse (bland annat ROI-beräkningar)
  • Juridisk / avtalsenlig förståelse med förmåga att granska, analysera och dra kommersiella slutsatser ur sammanhanget
  • Erfarenhet av kvalificering och prioritering av affärsmöjligheter och leads
  • Bra förmåga att planera strategiskt och översätta strategi till operativa aktiviteter och initiativ
  • God kunskap i Microsoft Office
  • Van användare av CRM-verktyg
  • Flytande i tal och skrift på svenska och engelska med förmåga att formulera värde och begrepp för beslutsfattare
  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Meriterande: erfarenhet från supply chain och/eller logistik, industri
  • Meriterande: erfarenhet från SaaS och/eller lösningsförsäljning
  • Meriterande: operativ erfarenhet från att bedriva verksamhet inom en matrisorganisation
Vill du anta utmaningen - välkommen att skicka in din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys seniora rekryteringskonsulter Miléne Strömqvist samt rekryteringskonsult Sophia Silfvercrantz. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas: skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden gått ut.

MER OM nSHIFT
Läs mer om oss här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager, Försäljningschef, Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av SalesOnly
Sista ansökningsdag 13 aug 2022 (38 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SalesOnly är specialister på att rekrytera säljare och säljchefer. Vår ambition är att bli nordens största affärsplattform för försäljning, framtidens försäljning. Vi bygger hållbara och lönsamma säljorganisationer tillsammans med människor som vill vara med på resan.