Hoppa till innehåll
MTR logotyp

Kundservicevärd

Publiceringsdatum
16 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter
OBS! Detta är en intresseanmälan inför Järvaveckan. Går du vidare i processen blir du inbjuden till vårt rekryteringsevent på Järvaveckan som äger rum den 1 juni. För att kunna delta i denna rekryteringsprocess behöver du alltså kunna vara med på en intervju detta datum på Järvaveckan!

Rollen som kundservicevärd innebär att du hjälper till att höja kundservicenivån ytterligare och säkerställa en bra kundupplevelse under hela resan i Stockholms tunnelbana. Arbetsuppgifterna innebär i huvudsak att erbjuda en lugn och synlig närvaro samt en tillgänglig service för våra resenärer. För att vara kvalificerad för tjänsten krävs att du är minst 18 år gammal.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Utför aktiv rond för att upptäcka och åtgärda mindre avvikelser i kundmiljöer.
  • Rapportera avvikelser genom ärendehanteringssystem i smartphone.
  • Assistera närmsta chef för att säkerställa säkerhetskrav, skyltning och funktionalitet enligt standard.
  • Assistera resenärer vid trafikstörningar och evenemang.
  • Tillhandahålla kundservice och hjälp till resenärer vid behov av information eller assistans.
  • Assistera vid spärrar, biljettkassor och plattformar, samt aktivt delta i olika arbetsfunktioner.
  • Delta i öppning, stängning och rasteravlösning.
  • Bemanna servicediskar under kortare perioder.
  • Samla in hittegods från servicediskar och leverera till uppsamlingsstationer samt fylla på material.
Flexibilitet är nyckeln i detta arbete, med varierande arbetstider som kan inkludera tidiga morgnar eller sena kvällar. Ditt skift kan också förändras över tid. Du kan förvänta dig att ansvara över öppning och/eller stängning av station utanför de vanliga kollektivtrafiktiderna, vilket innebär att du självständigt måste kunna ta dig till och från arbetsplatsen. Körkort är inget krav, men vi förväntar oss punktlighet och tillförlitlighet i enlighet med ditt schemalagda arbete på både vardagar och helger.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som Kundservicevärd är du en person som gillar att hjälpa andra och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och träffar dagligen många olika människor, ofta i en högljudd och stökig miljö, varpå du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga. Arbetet är mycket rörligt och du går upp mot 20 000 steg per arbetspass. Därför är det viktigt att du har en mycket god fysik.

Vidare har du:
  • Krav på godkända gymnasiebetyg (eller motsvarande) i svenska, matematik och engelska.
  • Meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta med service i kundtäta och händelserika miljöer
  • God datorvana, då registrering sker via dator och smartphone
  • Stark kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift
  • God kommunikativ förmåga på engelska
Ingen erfarenhet krävs

Övrigt
Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester samt ett övervakat besök hos vår företagshälsovård för att säkerställa att inget riskbruk av alkohol eller bruk av droger föreligger. Inför en anställning genomför vi även en bakgrundskontroll.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekrytering@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Lämna din intresseanmälan och öka dina möjligheter att träffa våra rekryterare under Järvaveckan!

Varmt välkommen med din ansökan!

Om MTR
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. Sedan 2009 innehar MTR Tunnelbanan helhetsansvaret för planering, drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av AB Storstockholms Lokaltrafik (SL). Varje dag genomförs drygt 1 miljon resor hos oss. Det motsvarar nästan hälften av alla resor med kollektivtrafik i Stockholms län. Vårt arbete handlar om att göra skillnad på plattformen, på tågen och i människors liv. Vi samarbetar med flera olika aktörer i Stockholm för att tunnelbanan ska vara tillgänglig för alla.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2024-10-14

Anställningen inleds med en ca två veckors lång utbildning på heltid. Säkerställ gärna att du kan vara tillgänglig på heltid from 14/10-24 innan du lämnar in din ansökan. Utbildningen är betald och kräver 100% närvaro, engagemang och godkända resultat.

Ansökan
Ansök senast: 2024-05-30
Referensnummer: C193369

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 10

Kontakt
Kontaktpersoner
Rekrytering MTR

Mail: rekrytering@mtr.se

Läs mer
Läs mer: om Järvaveckan här!

Jobba med oss
Vi är närmare sextusen förare och ingenjörer, servicevärdar, tågtekniker och trafikinformatörer som tillsammans möjliggör människors vardag och äventyr. Hämta, lämna, hinna i tid. Resor till farmor, konserter, upplevelser.
MTR logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
30 maj 2024 (12 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. Sedan 2009 innehar MTR Tunnelbanan helhetsansvaret för planering, drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av AB Storstockholms Lokaltrafik (SL). Varje dag genomförs drygt 1 miljon resor hos oss. Det motsvarar nästan hälften av alla resor med kollektivtrafik i Stockholms län. Vårt arbete handlar om att göra skillnad på plattformen, på tågen och i människors liv. Vi samarbetar med flera olika aktörer i Stockholm för att tunnelbanan ska vara tillgänglig för alla.

För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.