

Ekonomiassistent/hyresekonom till väletablerat fastighetsbolag
Just nu söker vi en ekonomiassistent som vill ta sig an ett spännande uppdrag inom kundreskontra och hyra till fastighetsbolag i Märsta.
Konsultuppdraget är på heltid och förväntas initialt pågå i cirka 3-4 månader, det kan hända att uppdraget blir förlängt. Vi ser helst att du kan starta uppdraget omgående.
Bolaget sitter centralt i Märsta och möjlighet till hybridarbete finns.
Ansvarsområden
Som ekonomiassistent kommer du ansvara för kundreskontra och hyresavisring/fakturering.
Exempel på ansvarsområden som ingår i tjänsten är:
Vi söker dig som har cirka 2-4 års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och kundreskontra. Det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen eller liknande bransch sen tidigare. Du har goda kunskaper i hela Officepaketet med fokus på Excel.
Som person är du trygg, positiv och driven. I rollen som ekonomiassistent/hyresekonom är du noggrann och strukturerad samt mycket lösningsorienterad.
Sök idag!
Har du frågor om rollen kontakta gärna mig Matilda Zimdahl, Matilda.Zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!
Konsultuppdraget är på heltid och förväntas initialt pågå i cirka 3-4 månader, det kan hända att uppdraget blir förlängt. Vi ser helst att du kan starta uppdraget omgående.
Bolaget sitter centralt i Märsta och möjlighet till hybridarbete finns.
Ansvarsområden
Som ekonomiassistent kommer du ansvara för kundreskontra och hyresavisring/fakturering.
Exempel på ansvarsområden som ingår i tjänsten är:
- Avisering av hyror
- Ansvar för och utveckling av kundfakturor
- Hantering av autogiro och e-fakturor
- Beredning av inkassokrav. Uppföljning och presentation
- Avstämning av intäkter, hyres- och kundreskontra. Uppföljning och presentation
- Ansvara för registrering av hyres- och fakturainbetalningar som ekonomiassistent löpande genomför.
- Genomförande av hyresändringar och fakturering enligt underlag samt hyressimuleringar
- Uppdateringar i hyressystem
- Kontakter med hyresgäster och intressenter. Support internt.
Vi söker dig som har cirka 2-4 års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och kundreskontra. Det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen eller liknande bransch sen tidigare. Du har goda kunskaper i hela Officepaketet med fokus på Excel.
Som person är du trygg, positiv och driven. I rollen som ekonomiassistent/hyresekonom är du noggrann och strukturerad samt mycket lösningsorienterad.
Sök idag!
Har du frågor om rollen kontakta gärna mig Matilda Zimdahl, Matilda.Zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!
Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
30 apr. 2023 (34 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
EQonomy är ett affärsområde inom Wise Professionals av och för affärsnära ekonomer. Här finner man specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom ekonomi och finans som tillsätter bland annat ekonomichefer, controllers eller redovisningsekonomer.