Key Account Manager

Key Account Manager

Key Account Manager
Göteborg / Stockholm

Vill du tillhöra en global organisation med alla dess förmåner och möjligheter och samtidigt ingå i en landsorganisation med ett kundfokuserat team? Brinner du för att arbeta strategiskt med att utveckla affärsmöjligheter och att vinna tillsammans med ditt team och dina kunder? Då är det just dig vi söker! 

Arbetsuppgifter
I rollen som Key Account Manager kommer du ansvara för den strategiska utvecklingen av befintliga kunder och till viss del nya inom vårt proffssegment som innefattar städ-, bygg- och industribolag. 

Dina huvuduppgifter kommer att vara:

  • Förvalta och utveckla omsättningen hos några av våra nyckelkonton
  • Definiera försäljnings- samt lönsamhetsmålen för respektive konto och arbeta långsiktigt
  • Skapa strategier, planer och mål för våra viktigaste nyckelkonton och ständigt driva aktiviteter och åtgärder

Du kommer arbeta med att bibehålla Kärchers goda rykte, agera affärsmässigt och vara en ambassadör för fortgående framgångsrika affärer. Du samarbetar tätt med dina kollegor på olika nivåer och avdelningar. Du utgår antingen från vårt kontor i Göteborg eller Stockholm med stor flexibilitet att arbeta hemifrån. 

Vi erbjuder
Kärcher är ett internationellt bolag som värnar om sina medarbetare och deras intressen. För dig som vill växa med bolaget finns det goda möjligheter att på sikt kunna utvecklas både regionalt och globalt. Du kommer även att komma in under ett gynnsamt skede där Sverigeteamet åstadkommit stora vinster som organisation.

Som Key Account Manager hos oss får du tillgång till vår egen säljakademi med utbildningar både inom produkt samt inom försäljning. Företaget erbjuder ett attraktivt förmånspaket med bra pensions-, sjukvård- och bonusprogram. Vi erbjuder också förmånsbil samt ett attraktivt friskvårdspaket.

Din profil
Vi sätter stor vikt vid din personliga tillämpning för tjänsten som Key Account Manager, där branscherfarenhet är viktigt, men inte helt avgörande. För att trivas och prestera i denna roll behöver du ha en affärsmässig framtoning, vara tydlig och kommunikativ samt ha goda förhandlingskunskaper. Utöver det är ödmjukhet ett personlighetsdrag som kommer att leda till framgång hos oss då du utvecklar dina kunder tillsammans med dina kollegor.

Vi ser även att du har:

  • Erfarenhet av att arbeta strategiskt som Key Account Manager med bevisat goda resultat
  • Intresse och förståelse för hela värdekedjan, varuflödet från lager till slutkund
  • Förståelse för kund och slutkund, där behovsanalyser är ett centralt inslag i ditt arbete
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Excel och Office-paketet

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Kim Storm, tel. 031-70 45 182 och Robin Ring, tel. 036-336 34 61.

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. 

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är den globala ledaren inom rengöringsutrustning och vi erbjuder innovativa produkter och tjänster för både konsumenter och professionella användare som gör det möjligt att få tillbaka WOW-känslan hemma och på jobbet. Vi arbetar med hållbarhet i fokus och våra primära hållbarhetsmål som vi ska nå innan 2025 är klimatneutral tillverkning, återvinning av råvaror och minskad användning av plastförpackningar.

Kärcher Sverige har en stark positiv utveckling och vi har nu satt målen för 2026 där vi skall nå en omsättning på 700+ mkr. För att nå dit kommer vi att erbjuda innovativa lösningar och tjänster, utökade digitala satsningar och genom att arbeta tillsammans som ETT Kärcher med kunden i fokus. Vill du vara med på resan och skapa mer WOW tillsammans med oss?

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Utesäljare, Försäljning, Key Account Manager, Account Manager
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.saljpoolen.se
Sista ansökningsdag 10 mars 2023 (39 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och vi har specialiserat oss på att rekrytera personal inom följande befattningar: säljare, innesäljare, chefer och marknad. Vi tillsätter ca 450 tjänster per år!