Om tjänsten
För vår kunds räkning söker vi en Payroll Specialist för ett konsultuppdrag fram tills årsskiftet. I rollen kommer du bland annat att hantera personal- och löneadministration och försäkrings- och pensionsadministration för organisationens anställda i Norden. Rollen innebär många kontaktytor där du bland annat kommer att samarbeta med shared service center och externa leverantörer.
Som Payroll Specialist kommer du också att vara ansvarig för att månatligen ladda upp löner i vår kunds interna HR-system. Du kommer även att stödja HR-avdelningen genom att sammanställa rapporter och statistik, samt hantera administrationen inom området Learning & Development. Vidare kommer du att ge support till HR Helpdesk, stötta i pågående HR-processer och hantera ad hoc-administrativa uppgifter.
Din bakgrund
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har en relevant utbildning inom HR eller löneadministration och minst 2 års erfarenhet av liknande arbete. Du bör ha god förståelse för nordiska löne- och försäkringsregler samt erfarenhet av att hantera HR-system och skapa rapporter och statistik. Det är också viktigt att du har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vem är du?
Vi söker en självgående och proaktiv person som kan arbeta både självständigt och i team. Du har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta serviceinriktat. Vidare är du van vid att arbeta strukturerat och för att kunna hantera flera processer samtidigt.
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Jurek HR med start omgående och fram till årsskiftet. Vi erbjuder en spännande och utmanande roll inom HR och möjlighet att arbeta i ett internationellt företag. Vi träffar kandidater löpande och du är välkommen att skicka in din ansökan på engelska.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Siri Morberg på siri.morberg@jurek.se