

Konsultuppdrag för upphandlare med start i höst
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer vara att:
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann och lösningsorienterad. Utöver de nämnda eftersökta personliga egenskaperna ska du även uppfylla:
Uppdraget är på heltid (100 %) med start 14 augusti 2023. Uppdraget löper under ca 4,5 månader till december 2023, med eventuell förlängning på maximalt 5 månader. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss på Jurek hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Dina arbetsuppgifter kommer vara att:
- stötta myndigheten i uppbyggandet av en inköpsfunktion med framtagande av mallar, arbetsprocesser och dokumentation. (Idag saknas en upphandlare/upphandlingsfunktion på myndigheten.)
- arbeta praktiskt med att genomföra en mängd inköp till myndigheten, framför allt som en följd av myndighetens kommande flytt till nya lokaler, men även ombesörja myndighetens övriga inköpsbehov. Det handlar till stor del om att genomföra en rad självständiga avrop via Kammarkollegiet, men även direktupphandlingar och upphandlingar kan förekomma.
- hantera offerter/anbud och urval av leverantörer.
- arbeta med att uppdatera avtalsregister, göra avtalsuppföljning, behovsanalyser och marknadsundersökningar.
- utföra administrativa moment i inköps- och upphandlingsförfarandet. Som exempel kan nämnas tilldelning av kontrakt och ta fram avtal, samt uppföljning av efterlevnaden av åtaganden enligt kontrakten.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann och lösningsorienterad. Utöver de nämnda eftersökta personliga egenskaperna ska du även uppfylla:
- Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning. Alternativt YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning.
- Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete.
- Goda kunskaper inom LOU/LUF.
- Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- Mycket god förmåga att uttala dig på svenska i tal och skift.
Uppdraget är på heltid (100 %) med start 14 augusti 2023. Uppdraget löper under ca 4,5 månader till december 2023, med eventuell förlängning på maximalt 5 månader. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss på Jurek hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Mer info
Kontaktperson
Livija Bekkhus
Telefon
Email
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Sista ansökningsdag
15 juni 2023 (5 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.