ArbetsbeskrivningFör kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till ett kortare uppdrag på deltid. Du kommer att ansvara för att avlasta ekonomiavdelningens leverantörsreskontra där flödet till stor del är digitaliserat. Du kommer att sköta kontakten med attestanter och sakgranskare och ansvara för att betalningar och fakturaflöden fungerar smidigt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:- Leverantörsfakturor
- Betalningar
- Avstämning
- Ad hoc
Vem är du?Du har tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent och i synnerhet inom leverrantörsreskontra. Som person är du ansvarstagande, noggrann och självgående. Du är driven och strukturerad och vet hur du ska prioritera dina arbetsuppgifter i en transaktionsintensiv miljö. Du har heller inte svårt för att upprätthålla en intern kontakt med kollegor och samarbetspartners för att snabbt reda ut frågetecken som uppstår. Arbetet sker i Visma.net och det är meriterande om du har erfarenhet av systemet.
Du
erbjudsDu erbjuds ett konsultuppdrag med start i mitten av mars och ca 5 veckor framåt. Uppdraget är ett deltidsuppdrag på 2-3 dagar i veckan och det finns stor flexibilitet att fritt förlägga timmarna över veckan. Kunden har sitt kontor på Södermalm och erbjuder stor flexibilitet till hemarbete. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Sara Winberg på sara.winberg@jurek.se
Om verksamhetenJurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration
Sökord: Ekonomiassistent, leverantörsreskontra, Accounts payable, accountant