

Ekonomiassistent på deltid till El & Ljusdesign
EKONOMIASSISTENT PÅ DELTID TILL EL & LJUSDESIGN
Har du erfarenhet av att arbeta med ekonomi på ett mindre bolag? Söker du dessutom en anställning på deltid? El & Ljusdesign erbjuder en bred roll inom ekonomi med möjlighet till att bidra till företagets fortsatta utveckling!
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent hos El & ljusdesign kommer du att få arbeta med varierade arbetsuppgifter främst inom ekonomi, men tjänsten kan även innebära mer administrativa uppgifter.
Bland annat kommer du att arbeta med att hantera och kontera leverantörsfakturor, kundbetalningar, lättare bokföring samt med att stämma av medarbetares tidsrapportering. Den administrativa delen av arbetet inkluderar inköp av kontorsmaterial, arbetskläder och dylikt, avstämning av tidsredovisningar och körjournaler, att vara behjälplig gentemot kunder via mejl och telefon, protokollföring vid möten samt hantering av ledighets- och semesteransökningar. Du kommer att ha en avlastande roll inom företaget vilket kan innebära en stor bredd på arbetsuppgifterna.
I denna roll samarbetar du med ekonomichef, projektledare samt har mycket kontakt med interna montörer. Denna tjänst är förlagd på 50%-75%, detta innebär att du kommer arbeta förslagsvis mellan 07:00-11:00 eller 07:00-13:00, eller liknande tider.
Vem är du
Då du arbetar i en bred roll och kommer att arbeta med att stötta interna medarbetare ser vi att du som söker är prestigelös och uppmärksam på vad som behöver genomföras på arbetsplatsen. Vidare är du bekväm i att ta egna initiativ och driva ditt eget arbete framåt, vi ser gärna att du tar för dig i arbetets alla delar, högt som lågt. Du är dessutom en person som har god struktur i ditt arbete och trivs med att kontakter, såväl med interna medarbetare som med externa kunder.
Krav:
Jobzone by Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige har vi 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.
Ansökan
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!
Har du erfarenhet av att arbeta med ekonomi på ett mindre bolag? Söker du dessutom en anställning på deltid? El & Ljusdesign erbjuder en bred roll inom ekonomi med möjlighet till att bidra till företagets fortsatta utveckling!
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent hos El & ljusdesign kommer du att få arbeta med varierade arbetsuppgifter främst inom ekonomi, men tjänsten kan även innebära mer administrativa uppgifter.
Bland annat kommer du att arbeta med att hantera och kontera leverantörsfakturor, kundbetalningar, lättare bokföring samt med att stämma av medarbetares tidsrapportering. Den administrativa delen av arbetet inkluderar inköp av kontorsmaterial, arbetskläder och dylikt, avstämning av tidsredovisningar och körjournaler, att vara behjälplig gentemot kunder via mejl och telefon, protokollföring vid möten samt hantering av ledighets- och semesteransökningar. Du kommer att ha en avlastande roll inom företaget vilket kan innebära en stor bredd på arbetsuppgifterna.
I denna roll samarbetar du med ekonomichef, projektledare samt har mycket kontakt med interna montörer. Denna tjänst är förlagd på 50%-75%, detta innebär att du kommer arbeta förslagsvis mellan 07:00-11:00 eller 07:00-13:00, eller liknande tider.
Vem är du
Då du arbetar i en bred roll och kommer att arbeta med att stötta interna medarbetare ser vi att du som söker är prestigelös och uppmärksam på vad som behöver genomföras på arbetsplatsen. Vidare är du bekväm i att ta egna initiativ och driva ditt eget arbete framåt, vi ser gärna att du tar för dig i arbetets alla delar, högt som lågt. Du är dessutom en person som har god struktur i ditt arbete och trivs med att kontakter, såväl med interna medarbetare som med externa kunder.
Krav:
- Avklarad gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi
- Minst 5-10 års erfarenhet från liknande tjänst inom ekonomi
- Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och i Officepaketet
- Svenska och engelska i tal såväl som skrift
Jobzone by Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige har vi 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.
Ansökan
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
21 juli 2023 (42 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Om oss:
Jobandtalent är ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige omsätter vi 1,8 miljarder SEK och sysselsätter årligen över 10 000 personer, vilket gör oss till det sjunde största bemanningsföretaget.
Företaget startades år 2009 i Spanien och är idag verksamma i Sverige och Norge, på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika.