Vi söker en inspirerande och energisk Teamlead till vårt Customer Support team. Personalansvar för ca 10 personer. Rollen är placerad i Bromma/Stockholm. www.ingrammicro.com
Huvudsakliga arbetsuppgifterI rollen som Teamlead leder du teamet som ansvarar för företagets största kunder. Du är både ledare och en del av teamet operativt. Du jobbar mot uppsatta mål samt effektivisering/utveckling av processer. Du har varierande arbetsuppgifter med fokus på ledarskap, kundkontakt och administration. Dina huvudsakliga kontaktytor internt är KAM, produktchefer, shared servicecenter Sofia samt HR. Vi ser positivt på interna sökande med kunskap om Ingram Micro, som redan har ett befintligt nätverk, och villig att vara en del av den fortsatta utvecklingen av Customer Support.
Arbetsuppgifter: - Performance management/utveckling/rekrytering/onboarding mm
- Daglig planering av verksamheten tillsammans med teamet.
- Nära samarbete och fortsatt utveckling av teamen SMB och Storkund support
- Kliva in operativt när det behövs förstärkning
- Kontinuerligt bidra till teamets processutveckling och effektivisering
KvalifikationerVi söker dig som; - Har stort intresse av att utvecklas vidare som ledare.
- Är driven, lösningsorienterad, och gillar att ta egna initiativ.
- Vill och kan bygga broar internt med olika avdelningar.
- Du har lätt för att lära nya system och är kunnig i Officepaketet
- Kommunicerar flytande på engelska i tal och skrift
- Har erfarenhet av administrativt arbete
Vi erbjuderEntusiastiska kollegor som gillar att lära av varandra. Du har friheten och autonomin att bli framgångsrik. Vi har en hybrid arbetsmodell för att stödja balans mellan arbete och privatliv. Vi investerar i din professionella och personliga utveckling. Ingram Micro är för olikhet, jämlikhet och inkludering. Vår arbetsplats är till för alla. Ju fler röster vi har representerat och förstärkt i vår verksamhet, desto mer kommer alla trivas, bidra och vara nytänkande!