Hoppa till innehåll
Hyre AB logotyp

Kundservicemedarbetare på Hyre

Publiceringsdatum
17 november 2023
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Vi söker en kundservicemedarbetare för bildelningstjänsten Hyre.

Vi vill utöka vårt norskt-svenska kundserviceteam med en stjärna inom kundservice som kommer att bidra till att våra kunder får den bästa kundupplevelsen när de hyr en bil från Hyre. Vi letar efter dig som kan bibehålla enastående kundnöjdhet i vår snabbt växande bildelningstjänst.

Om Hyre:

Vi på Hyre brinner för teknik och delar alla en vision om en framtid där ingen behöver äga en egen bil i städerna. Varje dag utmanar vi hur vi rör oss in och ut ur städerna, mot en framtid där vi tror att delade, självkörande elektriska bilar kommer att vara normen. Detta drivs av:

Bilen själv förändras. Den ansluts till internet, vilket möjliggör effektivare delning. Dessutom blir den elektrisk och, när tiden är mogen, självkörande.

Demografin förändras. Bilen är inte längre en viktig statussymbol, och vi ser att allt fler unga redan idag inte vill äga en egen bil. Folk vill ha enkelhet, flexibilitet och frihet utan att vara bundna till sin egen bil.

Hållbar utveckling är ett krav. Sättet vi förflyttar oss på idag är inte hållbart. Även med elektriska bilar kommer förtätning i de största städerna att tvinga fram alternativa lösningar inom persontransport.

År 2017 lanserade Hyre den första versionen av vår bildelningsplattform i Oslo. Med endast en app kan du beställa, öppna och betala för uthyrningen – helt utan att behöva träffa någon. Avgifter för vägtullar, bränsle och hyra beräknas automatiskt i realtid, så att du har full översikt och inte slösar tid på administration. Målet är att du aldrig ska vara mer än 5 minuter från närmaste Hyre-bil.

Hyre ägs av Møller Mobility Group och ledande anställda.

Om positionen:

På Hyre är kundservice en av de viktigaste funktionerna för att skapa förtroende, nöjda kunder och enastående kundupplevelser.

Som kundservicekonsult på Hyre kommer du snabbt och effektivt hjälpa hyresgäster med frågor och utmaningar de kan stöta på före, under och efter hyresperioden med Hyre. Din främsta uppgift kommer att vara att se till att våra kunder som behöver hjälp får snabb respons och en bra upplevelse. Vårt kundserviceteam utnämndes till vinnare av "Kundeserviceprisen" 2020 och 2022 i kategorin biluthyrning. Vårt mål är att fortsätta vara bäst i klassen genom att finnas där för våra kunder både dag och kväll.

Kunderna kommer att nå dig främst via e-post, chatt och telefon. Förutom att vara vår första linje kommer du också att bidra med olika administrativa uppgifter samt vidareutveckling av rutiner. Du kommer också att bidra med värdefulla insikter för vidareutvecklingen av vår tjänst. Som heltidsanställd i vårt kundserviceteam kommer arbetstiden att vara 08:00 till 17:00 på vardagar.

Vad förväntas du göra?

- Vara vår första linje gentemot våra kunder och svara på och hantera kundförfrågningar via chatt, telefon och e-post.

- Följa upp kostnader relaterade till uthyrningen.

- Bidra till att hålla informationen i appen och på webbplatsen uppdaterad.

- Hantera post.

- Bidra till utveckling och anpassning av processer och system.

- Diverse administrativa uppgifter.

Vem tror vi att du är?

- Du har 1 till 2 års erfarenhet av arbete inom kundservice.

- Du är en utpräglad servicemänniska med goda kommunikationsförmågor.

- Du är en kreativ problemlösare.

- Du är bra under press och kan föra en god och vänlig dialog i alla situationer.

- Du kan hantera och lösa flera ärenden samtidigt.

- Du är självständig, strukturerad och noggrann.

- Du har goda kommunikationsförmågor på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt, och har inget emot att arbeta med både norsktalande, svensktalande och engelsktalande kunder.

- Du har goda IT-kunskaper och förståelse för system.

- Du brinner för Hyres vision om en framtid där ingen behöver äga en egen bil i städerna.

- Det är önskvärt (men inte ett krav) att du har B-körkort.

Vad kan Hyre erbjuda?

- Konkurrenskraftig lön.

- Varierade arbetsuppgifter – vi är i ständig utveckling, och detsamma gäller dina arbetsuppgifter.

- Värdefull erfarenhet från ett snabbt växande startup-företag inom teknik och mobilitet.

- Engagerade och kunniga kollegor som brinner för innovation och teknik.

- Arbetsmiljö med högt tempo och brant inlärningskurva.

- Delta i en resa för att omdefiniera hur människor förflyttar sig in och ut ur städerna.

- Möjlighet att nyttja Hyres bilar utan kostnad (förmånsskatt för detta kan tillkomma)

Vi tar gärna emot ditt CV och personliga brev som du mejlar till careers@hyre.se. Eventuella kompletterande frågor om rollen kan också ställas här. Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Hyre AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
10 dec. 2023 (3 dagar kvar)

Liknande Jobb

Stockholms stad
Service & Kundtjänst
Företagslogga
Lidingö
Fordon
Företagslogga