Hoppa till innehåll
Ansök nu

Key Account Manager
Södermanland / Stockholm

Vill du jobba som säljare i ett innovativt framtidsföretag, där du har stor möjlighet att påverka och där beslutsvägarna är snabba. Då kan denna tjänst som Key Account Manager vara rätt för dig!

Om rollen
Som Key Account Manager på HYDAC har du en viktig roll inom försäljning och du blir en del av vårt globala kundteam. Du upprätthåller och utvecklar kundrelationerna för att förstå kundbehoven och stärker kundförståelsen för våra produkt-, system- och tjänsteerbjudanden. Du säkerställer en positiv kundupplevelse genom hela försäljningsprocessen genom att vara en fena på både försäljning och projektledning. Du ansvarar för att hitta den rätta lösningen till kunden och är fokuserad på att uppnå våra uppsatta mål.

Syftet med rollen som Key Account Manager är att utveckla långsiktiga och ömsesidigt starka kundrelationer för att nå våra strategiska mål samt optimera värdet för både oss och kunden. HYDAC tar stora kliv in i nya tekniker (e-mobility) och det finns stora samarbetsmöjligheter med HYDAC Tyskland i detta arbete.

Vi ser med fördel att du bor i Sörmland eller Stockholms län då tjänsten omfattar dessa områden. Resande i tjänsten ingår.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du arbetar löpande med hantering av kundrelationer där du utvecklar förtroendet och kunskapen om vår portfölj hos nyckelpersoner. Du presenterar nya produkter och tjänster samt utvecklar relationen med befintlig kund och stakeholders genom att kontinuerligt föreslå lösningar som hjälper kunden att nå sina mål.

  • Upprätthåller en grundlig förståelse för kundernas nyckelbehov och krav, samt förstår kundernas mål och planer via en behovsanalys
  • Analyserar marknadspotentialen för att identifiera affärsmöjligheter samt vara välinformerad om produkter och industrin
  • Skapar nyförsäljning som på sikt leder till en lång och lönsam kundrelation
  • Planerar olika marknadsföringsinsatser och event
  • Bygger långsiktiga relationer med HYDAC divisionerna globalt och fungera som länken för kommunikation mellan kunden och våra interna team
  • Rapporterar regelbundet om framsteg och lämnar prognoser till interna och externa intressenter

Kompetens och erfarenhet
Du är en affärsdriven säljare med förmåga att leverera resultat samt kunna växla mellan att vårda nuvarande kundrelationer och söka nya. Du ansvarar för din egen agenda med god förmåga att organisera och har ett öga för detaljer.

  • Erfarenhet som Key Account Manager och implementering av KAM-strategier samt av försäljning med kundanpassade lösningar
  • Kompetens inom om industriella produkter och applikationer
  • Stark kommunikations- och relationsbyggande förmåga samt bekväm med att kontakta chefer på alla nivåer
  • Stark problemlösningsförmåga och en god erfaren förhandlare
  • Svenska och mycket god engelska både i skrift och tal

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Ulf Hammar. Du når Ulf på tel. 08-51481646. 

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. 

Välkommen med din ansökan!

Om HYDAC
HYDAC är experter inom hydraulik, system- och vätsketeknik samt kylning och elektrifiering. Vi tillhandahåller lösningar inom industriella applikationer och mobila fordon. HYDAC är ett innovationsdrivet företag med stort tekniskt innehåll i egenutvecklade komponenter och system.

HYDAC är en internationell grupp med en omsättning på mer än 2 mdr € som verkar i ett globalt nätverk av expertis som uppfyller marknadens stränga kvalitetskrav. Med över 9 500 anställda världen över kan vi ge våra kunder snabb och lokal support. HYDAC Sverige är ett helägt dotterbolag till HYDAC International, som grundades 1963. Vi är familjeägda och på HYDAC Sverige är vi drygt 70 anställda. Vi har huvudkontoret i Spånga och lokalkontor i Borås, Falun och Örnsköldsvik. Utöver våra kontor har vi verksamhet som sträcker sig runt i hela Sverige.

Att arbeta på HYDAC innebär att arbeta i en framtidsbransch och är en spännande och unik möjlighet att utveckla din potential, i en internationell koncern. Vi är nyfikna och har ett proaktivt tänkande som i grunden skapar ett positivt arbetsklimat och vi arbetar ständigt med utbildning och motivationshöjande aktiviteter. Genom kompetens och engagemang skapar vi mervärden och långsiktig hållbarhet.

Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
30 juni 2023 (26 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och vi har specialiserat oss på att rekrytera personal inom följande befattningar: säljare, innesäljare, chefer och marknad. Vi tillsätter ca 450 tjänster per år!

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare