

Vill du spela en nyckelroll i ett ledande mjukvaruföretag?
Om företaget
House of Control är ett ledande skandinaviskt mjukvaruföretag som utvecklar och erbjuder Software as a Service (SaaS)-lösningar. Vi förser företag med fullständig kontroll och överblick över deras skulder och tillgångar och säkerställer därmed bättre finansiell kontroll och lönsamhet. Idag har vi mer än 2 700 kunder över hela världen, med tusentals användare.
Efter att ha blivit en del av Visma-familjen har vi strategiskt svängt från att sträva efter kontrollerad tillväxt till att sikta på lönsam tillväxt, ett steg som till stor del drivs av att skärpa fokus för våra huvudprodukter inom avtalshantering och IFRS 16-domänerna.
Just nu är siktet inställt på att uppnå en positiv EBITDA, en milstolpe som vi närmar oss snabbt, med stora framsteg.
Om rollen
För att stärka vårt team söker vi nu en Sales Development Representative till vårt kontor i Stockholm. Som en del av vårt team kommer du att vara i frontlinjen och gå i spetsen för vår expansion genom att skapa nya affärsmöjligheter. Ditt primära ansvar kommer att vara att nå ut till potentiella kunder, förstå deras behov och arrangera möten för vårt säljteam.
Du kommer att vara en bro mellan marknadsföring och försäljning, prospektera, generera leads och säkerställa ett stadigt flöde av potentiella kunder för vårt säljteam.
Om du är en motiverad person med utmärkt kommunikationsförmåga och passion för försäljning och kundrelationshantering vill vi höra från dig!
Som Sales Development Representative kommer du att ha flera spännande ansvarsområden
Kvalifikationer
Även om kvalifikationerna är önskvärda, är de inte absoluta krav. På House of Control värdesätter vi en "can do"-attityd och en stark vilja att bidra positivt till vårt team framför allt. Om du är motiverad, ivrig att lära och redo för att göra ett bra jobb, uppmuntrar vi därför starkt att du ansöker. Vi tror på potential.
För att lyckas i denna roll tror vi att du har
Som person är du
Vad vi erbjuder
House of Control är ett ledande skandinaviskt mjukvaruföretag som utvecklar och erbjuder Software as a Service (SaaS)-lösningar. Vi förser företag med fullständig kontroll och överblick över deras skulder och tillgångar och säkerställer därmed bättre finansiell kontroll och lönsamhet. Idag har vi mer än 2 700 kunder över hela världen, med tusentals användare.
Efter att ha blivit en del av Visma-familjen har vi strategiskt svängt från att sträva efter kontrollerad tillväxt till att sikta på lönsam tillväxt, ett steg som till stor del drivs av att skärpa fokus för våra huvudprodukter inom avtalshantering och IFRS 16-domänerna.
Just nu är siktet inställt på att uppnå en positiv EBITDA, en milstolpe som vi närmar oss snabbt, med stora framsteg.
Om rollen
För att stärka vårt team söker vi nu en Sales Development Representative till vårt kontor i Stockholm. Som en del av vårt team kommer du att vara i frontlinjen och gå i spetsen för vår expansion genom att skapa nya affärsmöjligheter. Ditt primära ansvar kommer att vara att nå ut till potentiella kunder, förstå deras behov och arrangera möten för vårt säljteam.
Du kommer att vara en bro mellan marknadsföring och försäljning, prospektera, generera leads och säkerställa ett stadigt flöde av potentiella kunder för vårt säljteam.
Om du är en motiverad person med utmärkt kommunikationsförmåga och passion för försäljning och kundrelationshantering vill vi höra från dig!
Som Sales Development Representative kommer du att ha flera spännande ansvarsområden
- Prospektera och generera leads genom marknadsundersökningar, nätverkande och andra kreativa metoder
- Ringa utgående samtal till potentiella kunder och boka dem för möten med vårt säljteam
- Följa upp marknadsföringskampanjer och omvandla leads till potentiella försäljningsmöjligheter
- Samarbeta med sälj- och marknadsföringsteamet för att förfina
- kvalificeringsprocessen för leads, analysera och implementera strategiförbättringar
- Upprätthålla uppdaterad kunskap om våra produkters erbjudanden och deras värde för kunderna.
Kvalifikationer
Även om kvalifikationerna är önskvärda, är de inte absoluta krav. På House of Control värdesätter vi en "can do"-attityd och en stark vilja att bidra positivt till vårt team framför allt. Om du är motiverad, ivrig att lära och redo för att göra ett bra jobb, uppmuntrar vi därför starkt att du ansöker. Vi tror på potential.
För att lyckas i denna roll tror vi att du har
- Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska, både muntligt och skriftligt
- Tidigare erfarenhet av försäljning eller kundtjänst
- Ett självgående och målinriktat tänkesätt
- Stark samarbetsförmåga och förmågan att bygga relationer med kunder
- En god förståelse för säljprocessen och dynamiken
- Förmågan att arbeta i en miljö med högt tempo
- Bekväm med att använda telefon som arbetsredskap
Som person är du
- Resultatdriven och ivrig att lära
- Målinriktad och presterande
- En engagerad och social lagspelare
Vad vi erbjuder
- Ett modernt kontor i Stockholm
- Konkurrenskraftiga villkor
- En social, välkomnande och inkluderande arbetskultur
- Regelbundna teambuilding- och sociala evenemang
- Möjligheter till karriärutveckling och tillväxt
Mer info
Kontaktperson
Tea Mathiassen
Telefon
Email
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
13 juni 2023 (7 dagar kvar)