Business Coordinator
Sista ansökningsdag
09 oktober 2024 (6 dagar kvar)
Publiceringsdatum
18 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Trivs du i en koordinerande roll där du alltid levererar med god kvalitet och service? Är du dessutom tillgänglig i närtid och vill arbeta i en dynamisk och positiv organisation? Då kan rollen som Business Coordinator till Grant Thornton vara perfekt för dig!
Grant Thorntons team av Business Coordinators stöttar idag ca 100 konsulter inom skatt fördelade över hela Sverige. I den här rollen kommer du utgå från Stockholmskontoret på Kungsgatan 57 och du kommer samarbeta med ett team där kunskapsdelning och erfarenhetsutbyte står i fokus.
Rollen är en del av en stöttnings- och kontrollfunktion där effektivitet och noggrannhet är A och O. Det är en bred, omväxlande roll som passar dig som trivs i en fartfylld miljö där uppgifter kan variera. Att kunna vara prestigelös och ha lätt för att knyta kontakter är även en önskvärd egenskap för att trivas bra och lyckas i rollen.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
Vi söker dig som trivs i en koordinerande roll och som gillar att ge service till dina kollegor. Har du erfarenhet av en liknande roll är det meriterande, men vi värdesätter framför allt din personlighet och inställning. Du är en självgående och ansvarstagande person med ett strukturerat arbetssätt, och du ser lösningar i stället för hinder. Din positiva attityd, lyhördhet och driv kommer att göra att du trivs och lyckas i rollen. Du har även goda kunskaper i Office-paketet och kommunicerar flytande på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Grant Thornton är ett tillväxtföretag inom revisions- och konsultbranschen. Vi hjälper dynamiska ägarledda företag att växa och utvecklas. Många medarbetare beskriver miljön som både positiv och dynamisk. Vi är över 1400 medarbetare på 22 kontor i Sverige och är ett medlemsföretag inom Grant Thornton International Ltd. Vi stödjer entreprenörer i de ekonomiska frågorna inom våra affärsområden revision, ekonomiservice, skatt och rådgivning.
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader och för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos Grant Thornton. Start är så snart som möjligt men det viktigaste är att hitta rätt person. Du blir anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos Grant Thornton.
I konsultvärlden går det ofta snabbt så vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mejl med hänsyn till GDPR.
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Emelina Sjösten på emelina.sjosten@onepartnergroup.se eller Åsa Wallergård Fröblom på asa.wallergard.froblom@onepartnergroup.se.
Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen
Grant Thorntons team av Business Coordinators stöttar idag ca 100 konsulter inom skatt fördelade över hela Sverige. I den här rollen kommer du utgå från Stockholmskontoret på Kungsgatan 57 och du kommer samarbeta med ett team där kunskapsdelning och erfarenhetsutbyte står i fokus.
Rollen är en del av en stöttnings- och kontrollfunktion där effektivitet och noggrannhet är A och O. Det är en bred, omväxlande roll som passar dig som trivs i en fartfylld miljö där uppgifter kan variera. Att kunna vara prestigelös och ha lätt för att knyta kontakter är även en önskvärd egenskap för att trivas bra och lyckas i rollen.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
- Stötta skatteavdelningen med bland annat frågor kopplade till Risk Management och kundacceptanser
- Ansvara för projektfakturering, uppföljning av rapporter samt leverantörs- och kundreskontra samt planera och granska nyckeltal för att bidra till en effektiv internkontroll
- Hantering av flertalet digitala användarsystem. Du stöttar praktiskt med uppgiftsregistrering till att vara Superuser i affärssystemet Maconomy och CRM-systemet Upsales
- Ta dig an löpande administrativa arbetsuppgifter inom teamet. Säkerställa att interna rutiner och processer efterlevs såväl internt som externt samt även i internationella sammanhang
- Boka resor och möten
- Arbeta proaktivt och bidra till god stämning samt sammanhållning
Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en koordinerande roll och som gillar att ge service till dina kollegor. Har du erfarenhet av en liknande roll är det meriterande, men vi värdesätter framför allt din personlighet och inställning. Du är en självgående och ansvarstagande person med ett strukturerat arbetssätt, och du ser lösningar i stället för hinder. Din positiva attityd, lyhördhet och driv kommer att göra att du trivs och lyckas i rollen. Du har även goda kunskaper i Office-paketet och kommunicerar flytande på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Om Grant Thornton
Grant Thornton är ett tillväxtföretag inom revisions- och konsultbranschen. Vi hjälper dynamiska ägarledda företag att växa och utvecklas. Många medarbetare beskriver miljön som både positiv och dynamisk. Vi är över 1400 medarbetare på 22 kontor i Sverige och är ett medlemsföretag inom Grant Thornton International Ltd. Vi stödjer entreprenörer i de ekonomiska frågorna inom våra affärsområden revision, ekonomiservice, skatt och rådgivning.
Nyfiken på att veta mer?
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader och för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos Grant Thornton. Start är så snart som möjligt men det viktigaste är att hitta rätt person. Du blir anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos Grant Thornton.
I konsultvärlden går det ofta snabbt så vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mejl med hänsyn till GDPR.
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Emelina Sjösten på emelina.sjosten@onepartnergroup.se eller Åsa Wallergård Fröblom på asa.wallergard.froblom@onepartnergroup.se.
När du blir en av oss
Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
Vi ser fram emot att höra från dig!