Supporttekniker till gateretail!

Supporttekniker till gateretail!

Är du i början av din karriär som IT-tekniker och vill lära dig mer samtidigt som du får mycket eget ansvar? Här ges du möjlighet att växa, utvecklas och bidra till att ge bästa möjliga IT-service till användarna inom spännande bransch!

Om tjänsten

gateretail är återförsäljare av flygbolagsprodukter och ombordförsäljning och är en del av det globala företaget gategroup. Till det svenska huvudkontoret i Kista söker vi nu en nyfiken och driven supporttekniker som ska stötta 200 lokala användare och ytterligare några användare globalt. Till din hjälp har du 2 kollegor samt en stöttande och närvarande IT-chef.

I denna roll får du ta mycket eget ansvar och du kommer att agera som en första kontakt genom att ta emot samt avhjälpa de felanmälningar och frågor som kommer in via mail, telefon och ärendehanteringssystem. Ytterligare kommer du att säkerställa att användarna av IT-tjänster har en driftsäker och användarvänlig arbetsplats samt får den bästa möjliga supporten gällande kvalitet.

I rollen ingår bland annat att:
  • Installera och konfigurera ny IT-utrustning
  • Ärendemottagning via mejl/telefon/ärendehanteringssystem Service Now
  • Felsöka, driva och lösa incidenter & supportärenden med bästa service gällande mjukvara, hårdvara (skrivare, datorer, kopiatorer, skannrar och projektorer) samt konferens- och AV-utrustning
  • Vid behov, eskalera svårare/djupare incidenter till 3rd line
  • Hantera och kommunicera med tekniska och icke-tekniska kollegor på alla nivåer i organisationen
  • Uppgradera programvara och hårdvara
  • Administrera användare och dess rättigheter i Active Directory
  • Kommunicera med verksamheten, förstå vad som efterfrågas och koppla ihop detta med möjliga lösningar och insatser
Är det här du?

För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som har en gymnasial utbildning och minst 1 års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll.
Du har en grundläggande och bred teknisk kompetens och erfarenhet av att arbeta med IT-supportärenden, Windowsplattformen, nätverk, konferensutrustning, Active Directory, Microsoft Exchange, Officepaketet, Office 365 och fjärrstyrning.

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är service-minded och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vidare har du en förmåga att arbeta strukturerat under pressade situationer, en förmåga att prioritera samt en stor portion nyfikenhet och vilja att utvecklas och lära dig nytt. Vidare behöver du känna dig helt trygg i att kommunicera, både i tal och skrift på svenska och engelska

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar gateretail med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Sarah Sturesson på 08-120 50 425. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sökord: 1 st linesupport, 2nd linesupport, supporttekniker, IT-tekniker
Mer info
Kontaktperson Sarah Sturesson
Telefon 08-120 50 425
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Level Recruitment
Sista ansökningsdag 31 aug (72 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

gategroup is the leading independent global provider of products, services and solutions related to a passengers' on-board experience. The company specializes in catering and hospitality and on-board products and services to companies that serve people on the move. gategroup achieved revenues of CHF 3,000 million in their last financial year.

gateretail (former Inflight Service) is part of the gategroup organization in Europe, supporting and serving airlines with retail assortments and communication on-board aircrafts.