Ekonomiassistent till DPJ

Ekonomiassistent till DPJ

Vill du jobba på ett av Europas snabbast växande inredningsföretag?
DPJ Workspace är ett av de snabbast växande företagen inom möbel- och inredningsprodukter för arbetsplatser och offentliga miljöer. Vi har drygt 80 anställda och vi växer snabbt i både Sverige och på andra marknader i Europa.

Vi söker nu en ekonomiassistent på heltid till vår ekonomiavdelning som idag består av 5 personer. Här är det högt i tak och vi jobbar som ett team där vi hjälper och stöttar varandra i de dagliga utmaningarna, i både stort och smått. Det finns även möjligheter att växa och ta större ansvar med tiden!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Kravhantering/påminnelser kundfakturor
  • Leverantörsfakturahantering, registrera nya fakturor i Capture samt fakturamatchning i Medius
  • Löpande redovisning, bokföring och kontoavstämningar
  • Arbeta hands on med in- och utbetalningar, bankavstämningar samt se till att flödet flyter på i systemet
  • Assistera vid månads- och årsbokslut
  • Momsavstämning
Kvalifikationer & Erfarenhet
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har eftergymnasial utbildning eller liknande samt några års erfarenhet av ovan arbete. Om du har systemvana och erfarenhet av VISMA Business och Medius så är det meriterande. Du bör även vara van vid att använda Excel och övriga Office program. Du skriver och talar flytande svenska och engelska, kunskaper i andra språk framförallt tyska är meriterande.

Som person är du positiv, strukturerad och mycket noggrann i allt som du gör.

Vidare är du prestigelös, ödmjuk, har en god samarbetsförmåga och är van vid att arbeta i team, samt tar ansvar för egna arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har ett stort engagemang och att du brinner för företagets verksamhet och utveckling.

Vad vi erbjuder
En bred och varierande tjänst med utvecklingsmöjligheter, friskvårdsbidrag, pensions- och försäkringsskydd

Placering
Vi sitter i nya fräscha lokaler i den nya fastigheten STHLM1 i Hammarbysjöstad

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten ska tillsättas omgående, så vi ber dig skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev där du beskriver varför du är lämplig för tjänsten! Vid frågor är du välkommen att kontakta liza.diakova@kraftsam.se, 073 - 050 91 50

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Kraftsam rekrytering & bemanning AB
Sista ansökningsdag 10 apr 2023 (16 dagar kvar)