Order och Inköpsansvarig

Order och Inköpsansvarig

Cyklop är en internationell koncern som erbjuder ett av marknadens bredaste och mest kvalificerade produktsortiment inom stål- och plastbandning, sträckfilmning, tejp- och märkutrustning. Då vi utvecklar, tillverkar och marknadsför maskiner och material kan vi ge ett heltäckande program för märkning, transport- och skyddsemballering. Vi skräddarsyr totallösningar för alla behov. Vi har med andra ord en hög kompetens att passa in förpackningssystemet i en komplett produktionslinje. I Sverige omsätter bolaget cirka 175 miljoner kronor och har 57 anställda. Cyklop AB, som startade 1932, har i Sverige en marknadsledande ställning och arbetar från kontor i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Sundsvall, Burseryd - en rikstäckande organisation för konsultation och service.

Vi söker
  • En medarbetare till vår kundtjänstavdelning med inriktning på inköp. Dina arbetsuppgifter blir bland annat att:
  • Analysera åtgång av lagerartiklar och planera inköp
  • Säkerställa rätt prisbild genom löpande kontakt med Cyklops fabriker och leverantörer
  • Analysera marknadspriser från konkurrerande tillverkare
  • Ansvara för statistikrapportering mot SCB, EE-registret och Cyklops avtalskunder
  • Assistera utesäljare med att ta in pris och leveranstider på specialprodukter
  • Ta ut löpande inventeringsunderlag i samråd med lageransvarig
Din profil
  • Du talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska som är vårt koncernspråk
  • Du har tidigare erfarenhet från inköpshantering och har arbetat med bokning av internationella transporter
  • Du är serviceinriktad, engagerad och har en positiv inställning
  • Du är en god lyssnare och en handlingskraftig problemlösare
  • Du ska tycka om att arbeta i en mål- och resultatinriktad verksamhet
Goda kunskaper i Microsoft Excel och affärssystemet Microsoft Axapta / Dynamics är meriterande.
Du kommer till ett roligt och omväxlande arbete och jobbar med ett professionellt och trevligt team som sitter i fräscha lokaler i Slagsta, söder om Stockholm. Parkeringsplats i garage finns tillgängligt om du har bil.

Vi erbjuder dig
  • En familjär och öppen företagskultur
  • En gedigen introduktion och har hjälp av erfarna kollegor
  • Ett stabilt företag som funnits i över 90 år
Lämplig bostadsort: pendelavstånd till Slagsta.

Urval och intervjuer sker löpande, så ansök snarast möjligt med CV och personligt brev där du kort beskriver varför du passar för tjänsten.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på amir@kraftsam.se

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Reception
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 11 dec 2022 (5 dagar kvar)