Hoppa till innehåll
Clevry logotyp

Rådgivare - Second Line till Ellevios Kundservice

Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med cirka 600 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor - 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i nära 960 000 hem och företag och för samhället i stort. Nu söker vi en konsult på uppdrag på minst ett år till vår Second Line inom Kundservice. Välkommen med din ansökan redan idag!

Din roll

Är du intresserad av att utveckla din kunskap inom elnätsbranschen finns här en fin möjlighet. Som Rådgivare inom Second Line har du en viktig nyckelroll för att vår kundservice och våra kundmöten ska utvecklas på bästa möjliga sätt.

Second Line-funktionen har den spännande uppgiften att bistå vår Kundservice i komplexa ärenden/frågor inom flera olika områden. Second Line hanterar också viktiga och prioriterade ärenden; exempelvis reklamationer, utredningar och annan administration. Du får möjlighet att arbeta i en serviceinriktad och självgående roll som gör stor skillnad för Ellevios kunder och dina kollegor. I rollen ingår också att driva kundens röst inom Ellevio; d v s att föra vidare kundsynpunkter, komma med förbättringsförslag i organisationen mm.

Second Line arbetar med olika typer av komplicerade ärenden inom olika processer som är kopplade direkt till kund. I det dagliga arbetet kommer du ha mycket kontakt med vår kundservice samt medarbetare inom Ellevio men också fastighetsbolag, elhandelsbolag och våra samarbetspartners. Du kan också involveras i pågående utvecklings- och processförbättringsarbete. Det här är en roll för dig som vill utveckla ditt självledarskap och gruppens kollektiva förmåga samt gillar att medverka i förbättringsarbete.

Önskat startdatum: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid, kontorstider

Placering: Valhallavägen, Stockholm (möjligheter att arbeta hemifrån cirka 2 dagar i veckan efter fullgjord upplärning)

Anställningsform: Tjänsterna är konsultuppdrag på minst ett år via Clevry med möjlighet till förlängning
    Vi erbjuder dig

    Vi erbjuder dig ett varierande och ansvarsfullt arbete där du kommer få bygga upp din kompetens genom utbildning och praktiskt arbete för att bli expert, bollplank och vägvisare för vår kundservice. Teamet hanterar de mest komplexa ärenden som inkommer till kundservice, vilket på sikt kommer ge dig både bred och djup kompetens. Till din hjälp kommer du så klart alltid kunna fråga kollegor internt inom Ellevio som inom sitt expertområde agerar som Third Line. Du kommer bli en del av ett effektivt och kundserviceorienterat team. Teamet ska ständigt arbeta med att förbättra och effektivisera, ta fram lösningar för att nå målen och ha en lärande organisation samt ett coachande förhållningssätt för att förbättra prestationer och fira framgångar och dela med sig av dem.

    Din profil

    Trivs du i rollen som bollplank och expert där du också får lösa komplexa ärenden är det här en roll för dig. Du ska ha gedigen erfarenhet från kundservice och administrativt arbete. Du identifierar problematiken och förbättringsområden i dina kundärenden och de interna processerna och är intuitiv i din lösningsförmåga. Du besitter en hög social kompetens och håller gärna i kontakter med såväl kunder som kollegor. Du är även en skicklig och självgående problemlösare med god analytisk förmåga som är strukturerad och har förmåga att tänka ett steg längre och gå utanför boxen när det behövs. Vi sätter värde på din förmåga att ta initiativ och att agera som en hjälpsam lagspelare i teamet. Du har ett positivt förhållningssätt samt är tydlig i dialog och effektiv i arbetet. Dessutom uttrycker du dig mycket väl i tal och skrift och har goda kunskaper i MS Office. Det är viktigt att du bidrar med ditt personliga ledarskap där noggrannhet och hög servicekänsla är ledorden. För slutkandidat utförs bakgrundskontroll.

    Rekryteringsprocessen
    I denna rekryteringsprocess samarbetar Ellevio med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

    Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

    Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 739 83 76 22. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

    Om Clevry

    I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

    Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
    Mer info
    Kontaktperson
    Emelie Larsson
    Telefon
    Typ av anställning
    Sista ansökningsdag
    15 maj 2023 (46 dagar kvar)

    Om arbetsgivaren

    CLEVRY

    Lindhagensgatan 74
    112 18 Stockholm
    08-612 04 90

    Liknande jobb

    Fler från samma arbetsgivare