Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Är du Centrics nya 3rd line supporttekniker?

Publiceringsdatum
24 januari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Job Description

Som 3rd line supporttekniker är du användarnas och dina kollegors räddare i nöden! Du tar emot ärenden som eskalerats i organisationen, från 1st och 2nd line. Med detta sagt kommer du förmodligen stöta på nya, spännande och komplexa ärenden varje dag. Det kan exempelvis röra sig om nätverksrelaterade problem och systemfel i kundspecifika miljöer. Du kommer arbeta med teknisk support i Windowsmiljö samt arbeta med felsökning, förvaltning och enklare drift av Windows Servrar. I och med att arbetsuppgifterna är varierande beroende på hos vilken kund du hamnar så kan det även innefatta hantering av virtuella maskiner, så som VMware och HyperV.

Job Requirements
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en person som drivs och motiveras av utveckling! Att arbeta strukturerat och lösningsorienterat är ditt ledord. Du ser övergripande på komplexa problem och med hjälp av ditt analytiska tänkande har du förmågan att kunna isolera orsaker, utveckla och använda metoder som tar dig vidare i din felsökning. Du komminucerar mycket väl på svenska och engelska, i både tal och skrift. Vidare är du en flexibel person som upskattar teamarbete likväl som du själv tar ansvar och driver fram lösningar hela vägen till mål! Krav

  • 4 års arbetslivserfarenhet inom support
  • Relevant utbildning inom IT
  • Erfarenhet av felsökning och förvaltning av Windows Server
  • Paketering av applikationer i SCCM
  • Felsökning av nätverk
  • Djup kunskap i Microsoft365
  • Azure/Intune
Meriterande
  • Linux
  • Hantering av virtuella maskiner, HyperV / VMware
  • Administration av databaser
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Salary and Benefits
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.

Contact Us
Emelie Flood +46734159378 Emelie.Flood@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 mars 2024 (18 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Till uppdrag hos flera av våra kunder i Stockholmsområdet söker vi nu efter erfarna 2nd line tekniker som nyligen tagit nästa steg i karriären och idag arbetar inom 3rd line support. Vi söker efter dig som till vardags trivs med avancerad problemlösning i Windowmiljö och som vill fortsätta din IT-karriär hos oss på Centric. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.