Hoppa till innehåll
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Du kommer arbeta med support av IT-avdelningens tjänster till slutanvändare, samt med ständiga förbättringar och kvalitetssäkringar av de tjänster IT-avdelningen tillhandahåller. Supporten ges via telefon, e-post och personlig kontakt över disk, varför de ställer höga krav på en god social förmåga att kommunicera med olika individer på olika nivåer.

Din profil
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som är ITIL-certifierad, eller har likvärdig arbetslivserfarenhet inom området. Vi tror dessutom att du har viss erfarenhet av att arbeta både i Windows-baserade, likväl som MAC-baserade miljöer.

Du bör ha en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, samt vara pedagogiskt lagt då du på sikt kommer vara delaktig i att introducera nya medarbetare och konsulter i sina arbetsuppgifter.

Kunden ser gärna att du har en hög problemlösningsförmåga, och god förståelse för användarnas behov då du dessutom kommer medverka och driva utvecklingen av teamets arbetsprocesser.

Att tala och skriva svenska obehindrat är ett krav, liksom god kommunikationsförmåga i det engelska språket. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tekniska kunskaper:

  • Active Directory
  • Erfarenhet av tidigare arbete i Windows och Mac-miljö
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Generell kunskap inom mobiltelefoni och pekplattor
  • Tidigare erfarenhet av felsökning och support av skrivare
  • Support via fjärrstyrning

Inför tillsättning av detta uppdrag kommer en säkerhetsprövning att tillämpas från uppdragsgivaren, där bland annat ett utdrag ur belastningsregistret kommer att göras.

Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tillsvidare.

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Fekri. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller hollie.vanderuit@centric.eu

Mer info
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
06 okt. 2023 (7 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

För uppdrag hos en av våra kunder i centrala Stockholm söker Centric flera personer med några års tidigare erfarenhet av arbete som supporttekniker.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare