ArbetsuppgifterI rollen som supporttekniker ansvarar du för att stötta den interna IT-avdelningen i linje med företagets tillväxt på en global skala där det primärt används Appleenheter med en blandning av Windows- och Linux bärbara datorer samt olika mobila enheter. Ett brett utbud av SaaS-lösningar, som ständigt utvecklas, hjälper din produktivitet vilket gör att du ständigt ligger i framkant när det kommer till att stötta användarnas IT-behov.
Du kommer vara representativ i ett flertal supportkanaler som går ut mot kollegor globalt där du samarbetar med olika team för att kontinuerligt uppdatera supportdokument och ta initiativ för att förbättra den generella IT-supporten.
Din profil
För att lyckas i tjänsten som supporttekniker bör du ha följande kunskaper:
- Erfarenhet av Apple och Google
- Kunskap inom JIRA och Terminal
- 1-2 års erfarenhet av helpdesk
- Erfarenhet av lösningar för klient- och programvarudistribution
- Kunskap inom Windows och macOS baserade system
- Flytande svenska och engelska - i både tal och skrift
Vi ser gärna att du som person är ansvarsfull och beständig i ditt arbete då du kontinuerligt kommer arbeta inom nya tekniska områden. I rollen är det viktigt att du är en lagspelare och kan samarbeta med kollegor samtidigt som du kan arbeta självständigt.
Vi kan erbjuda digPå Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om ossCentric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Kontakt informationHar du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adis Redzic på tfn: 0734-159372 eller
adis.redzic@centric.eu.