Servicedeskspecialist till skandinaviskt bolag

Servicedeskspecialist till skandinaviskt bolag

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker kommer du att vara en del av IT-operationsteamet som består av sex personer. Du kommer att vara kontaktpunkten i en mängd olika incidenter och serviceförfrågningar. Kommunikation och koordinering är en viktig pelare i ditt dagliga arbete, då du kommer att arbeta med olika leverantörer från 40 olika länder.

Din profil
Vi söker dig som tidigare har arbetat som supporttekniker. Du ska ha ett genuint intresse för IT och service. Vi tror att du är social och utåtriktad person som har ett problemlösande och logiskt sätt att tänka. Du ska trivas med att arbeta självständigt men även i grupp.

Krav

  • Erfarenhet av att arbeta i Office 365 och Microsoft Azure
  • Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
  • Erfarenhet av felsökning och support i Microsoftmiljö
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, databaser etc.

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melissa Mirza på tfn: 0734-159380 eller melissa.mirza@centric.eu.

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.centric.eu
Sista ansökningsdag 13 feb 2023 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nu söker vi en servicedeskspecialist till ett uppdrag hos ett skandinaviskt bolag. Kunden sitter i centrala Stockholm och är ett av Skandinaviens ledande kreditmarknadsbolag som tror på samarbeten och styrkan i mångfald.

Tjänsten börjar som ett kunsultuppdrag men planen är att anställningen går över till kunden senare.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.