IT-supporttekniker till norra Europas största utbildningsföretag
I rollen som supporttekniker i servicedesken kommer du att arbeta med inkommande ärenden via telefon, chatt, mail och ärendehanteringssystem. Du kommer arbeta i en flexibel position där du får möjligheten att leverera gedigen service som första kontakt med användarna, samt arbeta med mer djupgående felsökning och administration i en backofficeroll. Du kommer supportera och felsöka kring bland annat nätverksrelaterade ärenden, Office365 applikationer, Google Workspace samt arbeta i en Microsoftmiljö.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarsfull och flexibel som person, då du kommer få möjligheten att både arbeta som första och andra kontakt i servicedesken. Du brinner för att ge användarna den bästa möjliga servicen där du med din pedagogiska förmåga kan förklara komplexa tekniska problem. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från servicerelaterade yrken, minst 1 års arbetslivserfarenhet av IT-support och besitter relevant eftergymnasial utbildning från Universitet/Yrkeshögskola. Utöver detta är du en glad person som kliver in på jobbet med ett stort leende på läpparna!
Krav
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-support
- Gedigen arbetslivserfarenhet från tidigare servicerelaterade yrken
- Goda kunskaper i Office365
- Active Directory
- Eftergymnasial utbildning inom IT
- Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift
Meriterande
- Tidigare arbetat med Google Workspace
- Erfarenhet av ITIL och Lean
Personlighetstester samt utdrag ut belastningsregistret kommer genomföras under rekryteringsprocessen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi kan erbjuda dig
Kunden är norra Europas största utbildningsföretag och är verksamma inom förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar. Deras storlek skapar trygghet och ger förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Kontoret ligger centralt i Stockholms City, i nya och fina lokaler.
Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 0734-159378 eller emelie.flood@centric.eu.


Om arbetsgivaren
Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos kunden. Arbetet är på heltid.
Fler jobb från samma arbetsgivare
Liknande Jobb