I denna tjänst kommer du arbeta i en kombinerad roll där du kommer jobba som både onsite och som 2nd line. Primärt så kommer du att arbeta nära kunder för att lösa mer komplexa ärenden. Detta sker både självständigt och tillsammans i ett team med andra supporttekniker. I rollen ansvarar du för att lösa de problem som kommer till servicedesk via vårt ärendehanteringssystem baserat på ServiceNow.
Du ansvarar även för att ge förstklassig onsite support till kollegorna på huvudkontoret i centrala Stockholm, enligt ett rullande schema. Här kommer du bland annat hantera VIP-ärenden och därmed lösa kritiska problem där det krävs fysisk närvaro.
Beredskap ingår i tjänsten och beredskapen omfattar den arbetsveckan som är schemalagd på huvudkontoret.
Din profil
Vi söker dig som har lämplig kompetens, erfarenhet och förmåga att hantera olika utmaningar inom IT. Du ska ha ett stort intresse för teknik och brinna för att hjälpa dina kollegor i verksamheten. För att trivas behöver du ha ett supporthjärta och gilla att arbeta i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel - allt utifrån användarnas behov.
För att lyckas i rollen är du kundorienterad, affärsmässig och proaktiv och har som ambition att alltid ligga steget före och fånga potentiella problem innan de uppstår. Du arbetar självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är beredd på att bygga upp ett brett kontaktnät inom verksamheten. Du har lätt för att kommunicera, är social, utåtriktad och lyhörd. Vidare har du en förmåga att driva dina processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag och processförbättringar.
Kallkrav
Område | Stockholms stad |
Yrkesroll | Data & IT |
Typ av anställning | Heltid |
Hemsida | http://www.centric.eu |
Sista ansökningsdag | 13 maj 2023 (53 dagar kvar) |