Du kommer att ta emot samtal från användare som behöver teknisk support. Support och felsökning sker via fjärrstyrningsverktyg och/eller över telefon. Du kommer primärt att arbeta i en Windowsmiljö men även Mac kan förekomma. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat hantering av konton och grupper i Azure AD, felsökning av nätverk och felsökning och support i Microsoft 365 samt tillhörande applikationer.
Du kan även behöva utföra enklare felsökning på servrar.
Din profil
För att trivas i rollen motiveras du av att ge bra service och söker ett arbete där du har möjligheten att utveckla dina IT-kunskaper. Du har arbetat i minst ett år på en servicedesk och delar med dig av din kompetens och dina erfarenheter till kollegor. Som person är du självgående, noggrann och social. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande.
Krav
Område | Stockholms stad |
Yrkesroll | Data & IT |
Typ av anställning | Heltid |
Hemsida | http://www.centric.eu |
Sista ansökningsdag | 14 maj 2023 (49 dagar kvar) |