Arbetsuppgifterna kommer bestå av installation, driftsättning, support och felsökning av olika IT-tjänster som Microsoft Azure, Windows servrar och nätverkslösningar. Du kommer att arbeta i företagets 2nd line-gruppering och hantera ärenden som är av mer kvalificerad karaktär och som har eskalerats via 1st line. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta supportering och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som Microsoft 365 och Exchange. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från små till stora uppdrag.
Utöver detta kommer du även att arbeta med bland annat administration av Active Directory samt övervakning och felsökning av nätverk och skrivare.
Din profil
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har lång erfarenhet från djupare felsökning, som att kunna läsa loggar och urskilja vad som framgår i dessa. Du har erfarenhet av Windows Server 2012 och uppåt så att du kan både sätta upp en server och drifta befintliga servrar.
Som person är du ansvarstagande, serviceminded och lyhörd. Utöver ett tekniskt kunnande ska du också ha lätt för teamwork då bolagets målsättning är attt genuint omhänderta och serva sina kunder på absolut bästa sätt. Kundarbetet sköts primärt digitalt men kan i vissa fall även ske på plats, därför förväntas du kommunicera flytande på svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
Krav
Område | Stockholms stad |
Yrkesroll | Data & IT |
Typ av anställning | Heltid |
Hemsida | http://www.centric.eu |
Sista ansökningsdag | 5 maj 2023 (42 dagar kvar) |