

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontran!
Är du en effektiv, snabblärd person med tidigare erfarenhet inom ekonomi? Då är detta en fantastisk möjlighet för dig som vill växa i rollen som ekonomiassistent på ett spännande företag!
Detta är konsultrekryterad och du kommer bli anställd hos kund efter 6 månader. Start är omgående och kunden sitter nära tunnelbanan i Solna.
Om rollen
Du kommer tillhöra en ekonomiavdelning med tio medarbetare och bistå organisationen med uppgifter gällande leverantörsreskontra. Här får du insyn i hela ekonomiavdelningens arbete för kundens svenska koncernbolag. Du kommer främst att jobba med leverantörssidan.
- Hantering av leverantörsfakturor
- Leverantörsfakturabetalningar
- Hantering av personalutlägg
- Kontoavstämningar vid bokslut
- Bokföring av betalningar och fakturor
Vem är du?
Vi tror att du som söker är gymnasieekonom eller har en YH utbildning inom administration/ekonomi. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du bör från start ha goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har vana av redovisningssystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Du trivs i en supportande roll och levererar service ut i organisationen med ett leende. Vi söker dig som vill vara en del i ett team där det är familjär stämning och som tycker det är viktigt att stötta och ställa upp för varandra på daglig basis.
Som person är du ansvarsfull, noggrann och har lätt för att kommunicera, då rollen innebär en del kontakter både inom och utanför organisationen. Rollen är självständig och för att trivas tror vi att du är en person med förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du har social kompetens och lätt för att se helheten för hur ditt arbete bidrar till hela ekonomiavdelningens arbete.
Om kunden
Kunden verkar för ökad säkerhet inom en rad branscher via oberoende besiktning, provning och certifiering. Idag är Kunden ett av de mest framgångsrika företagen i världen inom sin bransch. Kunden lägger ned mycket energi på att deras anställda ska trivas med sina kollegor och sina arbetsuppgifter – att det helt enkelt skall vara roligt att gå till jobbet. Det är trots allt en stor del av din tid du tillbringar på ditt arbete.
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma i Sverige. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se.
Vi erbjuder ett stort utbud av utbildningar och seminarium samt föreläsningar och konsultträffar. Utöver detta har du som konsult tillgång till ett digitalt utbildningsverktyg för att effektivisera din vardag och få kompetensutveckling på ett enkelt och snabbt sätt. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult.
Som konsult på Brightby Bemanning har du en trygg anställning som omfattas av kollektivavtal. Självklart har vi också förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och tillgång till förmånsportalen Benify