
Administratör/Assistent för kunds räkning, Stockholm
Är du en administratör/assistent och har några års erfarenhet inom liknande roller? Vill du arbeta i en statlig myndighet med drygt 700 medarbetare? Då är du rätt person för rollen. Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 1 år och är på heltid med tillträde efter årsskiftet. Placeringsort: Sundbyberg
Huvudsakliga ansvarsområden:
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att avlasta enhetschefer i administrativa göromål, såsom:
- Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet
- Fakturahantering
- Mötes- och konferensbokningar samt resebokningar
- Protokollskrivning
- Planering av möten och workshops
- Intern omvärldsbevakning över divisionsgränser
- On/Off/Changeboardning
- Beställningar av olika slag
- Samordning mellan enheter och avdelningar
Utöver detta kan administratören i samråd med chef få större uppgifter att driva självständigt. Det finns även en del utvecklingsmöjlighet i rollen.
Kvalifikationer och erfarenhet:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, HR eller administration.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete som administrativt stöd åt chefer.
- Du utrycker dej i tal och skrift i såväl svenska som engelska.
- Erfarenhet av ekonomisystemet UBW/Agresso är meriterande.
- Meriterande att ha arbetat inom offentlig verksamhet
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du är driven, ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare söker vi dig som är nyfiken och utvecklingsorienterad. Att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga ser vi som en självklarhet. Du måste tycka om att arbeta självständigt men också ha förmåga att arbeta i grupp.
Om kunden:
Kunden är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt och som drivs i form av ett statligt affärsverk. På företag arbetar ca 700 medarbetare och de flesta är placerade på huvudkontoret i Sundbyberg.
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Linda Rybring, Linda.Rybring@meritmind.se 070-336 13 00. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan, så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
- Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
- Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civil status, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
- Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.
Välkommen med din ansökan!

Liknande Jobb