Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Tysk Kundtjänstmedarbetare - Spännande möjlighet hos Footway!

Publiceringsdatum
20 november 2023
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Talar du tyska, har ett servicehjärta och vill ta nästa kliv i karriären? Footway befinner sig i ett otroligt spännande skede just nu med en helt ny plattform och nya onlinebutiker. Nu söker vi dig som älskar service och som vill bli en del av ett härligt team. Välkommen med din ansökan till ett spännande bolag i framkant!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Footway har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Footway en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget

Footway Group grundades 2010 och är en e-handel med försäljning av produkter inom sport och mode via bland annat Footway.com, Sportamore.com, Brandos.com, Solestory.se och Caliroots.com. De vill påskynda hur internets transparens gör kundernas värderingar inom kvalitet, pris och miljö avgörande för framtidens produktutveckling. De finns idag på 24 marknader och omsätter omkring 2 miljarder kronor. Footway är långt ifrån traditionella och jobbar hela tiden med att utveckla deras självledarskap. Företaget strävar efter att arbeta i helt autonoma team och trivs inte i hierarkiska strukturer. Saker som ligger Footway varmt om hjärtat är kundupplevelse, kontinuerligt lärande och kamratskap.

Datadriven automatisering, AI och crowdsourcing är exempel på hur Footway ligger i framkant med kundtjänstarbete. Hos Footway får du möjlighet att lära dig mer om detta och vara med på utvecklingen. Utöver den dagliga hjälp du bistår Footways kunder med finns därför alltid möjligheten att arbeta med andra projekt kopplat till hur de förbättrar kundupplevelsen som helhet. I rollen som kundtjänstmedarbetare sitter du tillsammans med 12 andra kollegor i fina lokaler i Kista i Stockholm. Du erbjuds bra förmåner, möjlighet till gym på kontoret och kulturfrämjande aktiviteter.

Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare arbetar du med service mot kunder på flera av Footways marknader. Du svarar på frågor från kunder via mejl och telefon och är behjälplig samt ansvarar för hela kundupplevelsen. Med Footways spännande resa ställs du ständigt inför nya utmaningar och tvingas tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Du driver själv ditt arbete framåt, hittar och skapar smarta och snabba lösningar på problem. Du arbetar primärt mot den tyska marknaden men stöttar även dina kollegor på andra språk och marknader - det finns alltså en fantastisk möjlighet till språkutveckling.

* Besvara inkommande frågor via telefon och mejl på tyska
* Arbeta serviceinriktad och problemlösande
* Samarbete med kollegor

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Avslutad gymnasial utbildning
* Arbetslivserfarenhet av kundservice
* God teknisk vana/intresse
* Flytande kunskaper i tyska. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare har du ett stort servicehjärta, är prestigelös och tycker om att utvecklas. Footway präglas av en kultur av självledarskap där du ansvarar för din utveckling tillsammans med företagets coacher. Här skapas kontinuerligt lärande och initiativtagande och detta är även en viktig del för dig. Vidare trivs du med att lösa olika typer av problem som uppstår i det dagliga arbetet samt ser möjligheter framför problem. Du drivs av högt eget ansvar, är flexibel och tycker om att arbeta utanför ramarna.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
19 jan. 2024 (44 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
http://www.bravura.se

Fler jobb från samma arbetsgivare

Sundsvall
Data & IT
Företagslogga
Uppsala stad
Teknik & Ingenjör
Företagslogga
Helsingborg
Service & Kundtjänst
Företagslogga

Liknande Jobb

Stockholms stad
Service & Kundtjänst
Företagslogga
Stockholms stad
Service & Kundtjänst
Företagslogga
Stockholms stad
Service & Kundtjänst
Företagslogga