

Sustainability Platform Manager till Position Green
Vill du bli en del av ett av Nordens snabbast växande techbolag och bidra till ett globalt hållbart näringsliv? Har du ett intresse för miljö och hållbarhet samt brinner för värdeskapande relationer? Är du därtill tillgänglig omgående för uppstart den 19:e juni 2023? Då är detta rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Position Green.
Om företagetPosition Green är ett ledande full-service ESG powerhouse med missionen att revolutionera hur affärsvärlden arbetar med hållbarhet. Genom deras plattform för insamling, analys och rapportering av hållbarhetsdata är deras uppdrag att göra sina kunder till Champions of Sustainability - samtidigt som de förstärker sin affärsverksamhet, långsiktiga överlevnad och bidrar till en hållbar planet. Position Green har ungefär 200 anställda och har sitt huvudkontor i Malmö, men verkar på en global arena. Tillsammans håller de jämna steg i att fortsätta bygga det ledande SaaS-bolaget inom hållbarhetsrapportering tillsammans med sina kunder.
ArbetsuppgifterI rollen har du en övergripande Customer Success-funktion och är ytterst ansvarig för att dina kunder får ut maximalt värde av den plattform och tjänst som tillämpas. Du har en central funktion i att stötta dina kunder i tillämpningen av plattformens tjänster, och vidare vara deras primära kontaktperson för framtida utveckling. Du arbetar både produkt- och kundnära, då stor del av ditt fokus ligger på att göra behovsanalyser å kundens vägnar för att hjälpa dem att utnyttja plattformen på bästa möjliga sätt. Utöver löpande rådgivning och ansvar för egna kundprojekt samarbetar du med andra interna IT-partners och säljare för att omvandla en skräddarsydd lösning av plattformen som passar respektive kunds önskemål och behov.
* Ansvara för onboarding av plattformen tillsammans med nyförvärvade kunder
* Projektleda kundens önskade vidareutveckling av plattformen i samråd med interna kontaktytor
* Agera kontaktperson för kunder och fylla Customer Sucess-roll
* Relevant eftergymnasial utbildning
* Några års erfarenhet av projektledning
* Obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift
* Tidigare erfarenhet av projektledning inom hållbarhet är väldigt meriterande
För att passa i rollen ser vi att du är en kommunikativ och pedagogisk person som ser utmärkt service och bemötande som en självklarhet. Vi tror att du är en strukturerad och relationsskapande person med stark integritet, som drivs av att skapa värde för de människor du kommer i kontakt med. Avslutningsvis ser vi att du är en socialt orädd person och att du känner dig genomgående trygg i de sociala sammanhang och dialoger du ställs inför.
Start: 19:e juni 2023
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: sustainability platform manager, customer success, management, kundansvar, saas, heltid, malmö, projektansvarig, saas, project manager, heltid,
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.