Servicedesktekniker till Cygate - ledande inom Telekom och Nätverk

Servicedesktekniker till Cygate - ledande inom Telekom och Nätverk

Har du tekniskt intresse och vill arbeta i en serviceinriktad och ansvarsfull roll med goda utvecklingsmöjligheter? Vi söker dig som vill arbeta inom servicedesk på Cygate - som är del av Telia Company med fokus på telekom och nätverk!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Cygate är specialiserade på systemintegration för IT och telekommunikation med över 700 medarbetare i Sverige. Företaget är en del av en större koncern och besitter bred teknisk kompetens inom IT-infrastruktur samt är en molnleverantör med höga certifieringar. Företagskulturen präglas av starkt teknikintresse och en hög servicenivå.

Cygate är specialiserade på systemintegration för IT och telekommunikation med över 700 medarbetare i Sverige. Företaget är en del av Telia Company och besitter bred teknisk kompetens inom IT-infrastruktur samt är en molnleverantör med höga certifieringar. Företagskulturen präglas av starkt teknikintresse och en hög servicenivå.

Cygate sitter i fräsha lokaler i Westfield Mall of Scandinavia och du erbjuds en utmanande roll med goda utvecklingsmöjligheter.

Arbetsuppgifter

Som servicedesktekniker ingår du i ett team som arbetar med drift och support inom nätverk och säkerhet. I rollen arbetar du med varierande arbetsuppgifter där du främst bemöter kunders förfrågan och problematik, där du vid vissa större incidenter eskalerar frågan vidare till Cygates NOC - team eller incidenthanteringsteam. Du arbetar med telefonen som främsta redskap och med att supportera i Microsoft 365, Active Directory och Azure. För att erbjuda sina kunder bästa möjliga service är avdelningen bemannad dygnet runt och du kommer därmed att arbeta skiftgång. Du kommer även få chans att under de tider du inte arbetar i servicedesken kunna utvecklas i Cygates processhantering och arbeta nära NOC och incidenthanteringsteamet med major incidents.

Arbetstiderna är 10 veckors rullande schema i skift.
Mån-fre: morgonpass och dagpass: 07.00-17:15
Kvällspass: 16.00-23.30. Nattpass 23.00-07.30.

Helger: Dag: 07.00-19.00 Natt: 18.30-07.30. Du erbjuds att jobba på kontoret under dagtid men det finns även chans till att arbeta remote övrig tid.

I din roll utmanas du ständigt då teamet erbjuder drift och support till många olika företagskunder med varierande tjänster och leverantörer.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Bred teknisk kunskap och stort tekniskt intresse
* Erfarenhet av Major incident - hantering
* Meriterande med utbildning som supporttekniker eller motsvarande erfarenhet
* Meriterande med utbildning inom 4 Foundation med fokus på processtyrning
* Erfarenhet från serviceinriktat arbete inom till exempel en kundtjänst där du använt telefonen som ditt främsta redskap
* Meriterande med något års erfarenhet inom en servicedesk
* Meriterande med erfarenhet i Microsoft 365, Active Directory och Azure.
* Du uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska


Vi tror att du som söker tjänsten är en lagspelare som ställer upp och arbetar tillsammans med ditt team. Du har en vilja och förmåga att leverera lösningar till kunder och ge dem god service. Du är trygg i både relationen och dialogen med kunder och kollegor där du visar på ett stort ansvarstagande och har en förmåga att ta ansvar och initiativ. Vidare räds du inte för att ställa frågor och tar prestigeös i ditt lärande. Självklart identifierar du dig med företagets värderingar Dare, Care och Simplify.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats:Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: nätverkstekniker, NOC, NOC-tekniker, nätverk, CCNA, Cisco, drift, support, telekom, FM,

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 26 mars 2023 (50 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.