

Säljande servicetekniker / Fälttekniker till B. Braun Medical AB
Har du ett brinnande intresse för teknik samt service och är redo att anta nya utmaningar i karriären? Trivs du även med att självständigt få planera din arbetsdag och arbeta kundfokuserat? Här får du möjligheten att bli en del av ett ledande företag inom hälso- och sjukvårdslösningar!
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos B. Braun Medical AB.
Om företagetBraun Medical är en av världens ledande leverantörer och tillverkare av hälso- och sjukvårdslösningar. Företaget grundades 1839 och har sedan dess haft en ständigt växande portfölj av effektiva sjukvårdslösningar. B. Braun förser den globala hälsovårdsmarkanden med produkter och system för anestesi, intensivvård, kardiologi, extrakorporeal blodbehandling, kirurgi samt tjänster för läkare, kliniker, privat kliniker och hemsjukvård. B. Braun Medical AB är ett helägt dotterbolag till B. Braun Melsungen AG, ett tyskt familjeägt företag med mer än 180 års erfarenhet inom det medicinska området. B. Braun-koncernen har över 64 000 anställda världen över och i Sverige representeras företaget av cirka 65 medarbetare. B. Braun Medical AB, som klassas som ett AAA-företag, är i en expansiv fas och omsätter runt 580 miljoner.
ArbetsuppgifterSom säljande servicetekniker är dina dagar omväxlande och dina arbetsuppgifter innefattar reparation och service samt förebyggande underhållsservice av medicinteknisk utrustning. Du arbetar med service av operationsutrustning inom området Aesculap som innefattar bland annat kameror, titthålsutrustning och annan elektronisk utrustning. Du arbetar nära säljorganisationen och ansvarar över försäljningen av underhållsavtal och produkter där du driver hela säljprocessen. Arbetet är varierat och du utgår från Stockholmsområdet men arbetar även med uppdrag runt om i Sverige där resor och övernattningar ingår. Du arbetar över ett stort distrikt med flera kundkontakter där du agerar konsulterande i tekniska frågor, beställer reservdelar, dokumenterar och rapporterar genomfört arbete. Rollen möjliggör att bygga starka kundrelationer och tillgodose behov genom försäljning av nya produkter samt merförsäljning.
Du arbetar nära säljteamet inom området Aesculap och har även mycket kontakt med det tekniska teamet. Du får tillgång till en tjänstebil och utgår från kontoret/hemmet. Du får en gedigen introduktion och blir erbjuden utbildning för att på bästa sätt skapa förutsättningar för att snabbt komma in rollen.
* Eftergymnasial utbildning inom medicinteknik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet från en liknande roll som servicetekniker
* Goda kunskaper i Officeprogrammet
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* B-körkort
* Meriterande med kunskap i Salesforce
* Det är starkt meriterande med erfarenhet inom medtech branschen
För att trivas i rollen ser vi att du har ett gediget kundfokus och tycker om att ge god service. Du är en social person som är duktig på att bygga långsiktiga relationer och har lätt för att skaffa nya kontakter. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att de blir slutförda i tid. Du är duktig på att strukturera upp ditt arbete och sätta upp och hålla tidsramar. Vidare har du god samarbetsförmåga, kommer väl överens med nya människor, har en lösningsfokuserad inställning och motiveras av att skapa nöjda kunder.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kontoret i Danderyd och resor i hela landet
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.