Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Risk and Due Dilligence analyst

Har du intresse för riskhantering och trivs i en bred roll med många kontaktytor? Lockas du dessutom av att arbeta på ett växande och snabbrörligt bolag i en internationell miljö? Hos TriOptima erbjuds du en utvecklande roll i ett dynamiskt Fintech-bolag!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TriOptima.

Om företaget

TriOptima är ett svenskt Fintech-bolag som levererar lösningar för att reducera och hantera risk i handel med OTC-derivat. Huvudkontoret är baserat i Stockholm där centrala funktioner samt utvecklingsavdelningen finns. Företaget har även kontor i finansvärldens metropoler; London, New York, Singapore och Tokyo. TriOptimas kunder är främst internationella investmentbanker och andra finansiella aktörer.

TriOptima grundades som ett start-up i Stockholm och har idag ca 200 anställda på Stockholmskontoret och ungefär 270 medarbetare globalt. TriOptima ingår i koncernen OSTTRA med 1200 anställda.

Arbetsuppgifter

I tjänsten som Risk and Client-DDQ analyst arbetar du i en delad roll. Ungefär 70 procent av tjänsten innebär ett övergripande ansvar för att samordna och hantera Due Dilligence- förfrågningar från företagets kunder. Resterande 30 procent består av att koordinera och samordna TriOptimas riskhanteringsarbete.

Du säkerställer kvalitet i alla led och fungerar som en viktig länk mellan företagets interna intressenter i arbetet kopplat till riskhantering samt DDQ. Därtill arbetar du löpande med förbättringsarbete och effektiviseringar inom riskhantering samt DDQ-processen.

Du arbetar bland annat med:
* Underhåll av TriOptimas ramverk och dokumentation för riskhantering i samarbete med TriOptimas Head of Risk samt risk-kommittén.
* Övervaka interna riskhändelser och säkerställ att riskincidenter rapporteras och följer TriOptimas policyer och riktlinjer.
* Sammanställning av månatliga KRI-rapporter, distribuera rapporter till ledning och styrelse.
* Supportera vid årliga riskbedömningar och bedömningar för nya affärsinitiativ, samt säkerställa årlig granskning av RCSAs.
* Övervaka, hantera och prioritera inkommande Due Dilligence förfrågningar, samt ansvara för att samla in och förse nödvändig information
* Samordna revisioner som involverar Client DDQ -avdelningen.
* Assistera vid produktion och underhåll av Client DDQ-relaterad dokumentation.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Högskoleutbildning inom business, finans eller teknologi
* Arbetslivserfarenhet i en liknande roll inom riskhantering, alternativt motsvarande kunskap från dokumenterat utbildning
* Goda kunskaper i Officepaketet
* Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. All kommunikation sker på engelska.

För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och självständigt planera och driva arbetet framåt. Du är kommunikativ och trivs i en social miljö då rollen innebär flera kontaktytor. Som person är du analytiskt lagd, du tar dig an utmaningar med ett logiskt angreppssätt samt har enkelt för att förstå dig på nya koncept. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges möjligheten att bidra med din initiativrika sida. Slutligen är du nyfiken och engagerad, och drivs av att utvecklas och lära dig nya saker.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse.
Plats: Centrala Stockholm.
Lön: Enligt överenskommelse.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
12 maj 2023 (41 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare