Regional Account Manager till Svensk Storköksservice

Regional Account Manager till Svensk Storköksservice

Är du en erfaren Account Manager med erfarenhet inom restaurang eller storköksindustrin? Drivs du av goda relationer och goda affärer för att skapa värde inom en viktig samhällsfunktion? Svensk Storköksservice söker dig med insikter i branschen för att ta organisationen till nästa nivå!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svensk Storköksservice.

Om företaget

Svensk Storköksservice är en del av den internationella Culligan koncernen med huvudkontor i Chicago, USA. De nordiska bolagen består av Waterlogic-bolagen samt PureWater-bolagen i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt de svenska bolagen Escowa AB och Svensk Storköksservice AB. Totalt sysselsätter bolagen ca 300 personer, i Norden, och är verksamma inom nischen drickvattenlösningar till arbetsplatser och restauranger respektive service och försäljning av utrustning till kommersiella storkök. Svensk Storköksservice AB är rikstäckande och finns på 35 orter från Haparanda i norr till Malmö i söder. De har 20 års erfarenhet inom drift och underhåll av storköksmaskiner och deras kunder är allt ifrån privata företag till offentlig sektor och förvaltning. Företaget har ca 85 anställda över landet med tre regionssäljare i Stockholm.

Företaget har över 3500 olika produkter och artiklar och har därmed en gedigen produktkatalog att erbjuda sina kunder!

Här kan du läsa mer om att jobba hos Svensk Storköksservice: https://3s.nu/om-oss/jobba-hos-oss/

Arbetsuppgifter

Som Regional Account Manager ansvarar du för marknadsföring och försäljning i eget område inom Norra Stockholm där du skapar, följer upp och bibehåller goda relationer med kunder inom området storkök. Dina kunder tillhör såväl privat som offentlig sektor och inkluderar sjukhus, förskolor, skolor, större restaurangkedjor, mindre restauranger och krogar, där dina kontaktpersoner är allt från koncernansvariga, krögare, kockar och personal inom skolrestauranger.

Du följer upp leads, följer upp kunder i ditt eget nätverk för att erbjuda produkter och tjänster från Svensk Storköksservice breda palett och produktutbud. Du stöttar kunderna i allt från planering och projektering, du läser ritningar för att få en god uppfattning i vad kunden behöver och är expertpartnern vid försäljning av allt från reservdelar till hela kökslösningar.

Säljcyklerna är både längre och kortare och du arbetar mycket med besök ute hos kunderna för att förstå deras verksamhet och se hur Svensk Storköksservice kan bistå med bästa möjliga produkt, lösning och service.

Exempel på arbetsuppgifter:
* Självständig planering och prioritering av arbetet
* Kontinuerligt arbete med offert, order och inköp i företagets affärssystem (f.n. PYRAMID)
* Vårda och utveckla befintliga kunder samt tillföra nya kunder till företaget
* Statusbedömning, förebyggande underhåll, layoutförslag, projektering
* Samverka med drift/service (regionchef och tekniker) för att maximera affärsmöjligheterna inom det geografiska området

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning, gärna inom branschen
* Erfarenhet och förståelse för området storkök eller restaurang
* Goda IT-kunskaper och lätt för att lära dig nya system
* B-körkort
* Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* God ekonomisk förståelse, ur såväl företagets som kundens perspektiv samt förmåga att bedöma värdet av olika affärsalternativ
* Van vid att arbeta självständigt och uppnå goda säljresultat samt kundrelationer
* Du kan läsa ritningar och beskrivningar

Vi söker dig som har god förståelse för branschen, där du kanske arbetat inom restaurang och storkök och fått god förståelse för varors in och utflöde och vilka produkter som är av stor vikt. Du har god erfarenhet inom försäljning där du visat på goda resultat och måluppfyllnad i en ansvarstagande säljroll. Du är en driven person som ständigt arbetar målinriktat och fokuserat. Du skapar lätt goda relationer och har en förmåga att lätt anpassa dig efter den du möter - på ett för dig självklart och kommunikativt sätt. Du är tålmodig och ser värdet av långsiktiga relationer. Du är en självständig person som på ett enkelt sätt planerar ditt arbete och ser tydligt nästa steg för att skapa goda affärer.

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Solna/ Norra Stockholm
Lön:

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 24 mars 2023 (56 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.