Löneadministratör till Bravura
Vill du arbeta i en självständig roll där du har ett helhetsansvar för löneprocessen? Vill du arbeta i ett bolag som skiljer sig åt genom att sätta sina anställda, och de vi förmedlar, i första rummet? Sök då tjänsten som Löneadministratör hos oss på Bravura.
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering till oss på Bravura.
Om företagetVi jobbar med bemanning och rekrytering, men framför allt jobbar vi med människor. Vår uppgift är att matcha alla dem som söker intressanta jobb och utmaningar, med företag där deras talang och erfarenhet kommer till sin rätt och kan utvecklas. För att möta våra uppdragsgivares önskemål engagerar vi de mest engagerade, och vi coachar dem till att bli den bästa versionen av sig själva. Vi skiljer oss åt genom att sätta våra anställda, och dem vi förmedlar, i första rummet. Det har sedan 2008 visat sig vara det bästa för dig som är uppdragsgivare, för dig som söker jobb och för oss själva som företag.
ArbetsuppgifterI rollen som Löneadministratör på Bravura så kommer du ha ett helhetsansvar för löneprocessen kopplat till de interna lönerna. Du kommer även att ha ett övergripande processansvar för våra konsultlöner. Utöver detta förväntas du bistå vår HR-avdelning i avdelnings-överskridande projekt (ex lönekartläggning, lönerevision, HR-system etc).
En viktig del av arbetet är att identifiera och föreslå förbättringar, både inom den delen av processen som utförs inom ekonomigruppen och inom den delen av processen som utförs ute i verksamheten.
I rollen kommer du även att:
* Självgående sköta de interna lönerna i Bravuras två bolag vilket innebär uppföljning av tidrapporterna, provisionsberäkning, beräkningar vid föräldra- och/eller tjänstledighet samt löneberedning.
* Stötta vid tolkning av kollektivavtal.
* Ansvara för all myndighetsrapportering till SKV, Fora, Collectum, SCB, Svenskt Näringsliv etc.
* Ansvara för årsskifte och semesterårsskifte i Hogia.
* Ansvara för löpande uppföljning av semesteruttag och friskvårdsuttag för de internt anställda.
* Skapa arbetsgivarintyg för de internt anställda.
* Ansvara för support vid frågor kopplat till ovan ansvarsområden
* Eftergymnasial utbildning inom lön.
* 1-3 års erfarenhet av löneadministration.
* Goda kunskaper att arbeta i Excel samt Office paketet som helhet.
* Goda kunskaper i svenska & engelska i tal & skrift.
* Meriterande med kunskap inom lönesystemet Hogia.
* Meriterande med kunskap i PowerBI.
Som person är du ansvarstagande och serviceminded. Du har hög integritet och gillar att vara behjälplig med snabba svar till dina kollegor. Du är strukturerad och har lätt för att prioritera i ditt arbete. Vidare har du ett positivt förhållningssätt och har lätt för att samarbeta.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hornstull
Arbetstider: Kontorstider
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!