Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Löneadministratör till Bravura

Sista ansökningsdag
25 november 2024 (59 dagar kvar)
Publiceringsdatum
26 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du arbeta i en självständig roll där du har ett helhetsansvar för löneprocessen? Vill du arbeta i ett bolag som skiljer sig åt genom att sätta sina anställda, och de vi förmedlar, i första rummet? Sök då tjänsten som Löneadministratör hos oss på Bravura.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering till oss på Bravura.

Om företaget

Vi jobbar med bemanning och rekrytering, men framför allt jobbar vi med människor. Vår uppgift är att matcha alla dem som söker intressanta jobb och utmaningar, med företag där deras talang och erfarenhet kommer till sin rätt och kan utvecklas. För att möta våra uppdragsgivares önskemål engagerar vi de mest engagerade, och vi coachar dem till att bli den bästa versionen av sig själva. Vi skiljer oss åt genom att sätta våra anställda, och dem vi förmedlar, i första rummet. Det har sedan 2008 visat sig vara det bästa för dig som är uppdragsgivare, för dig som söker jobb och för oss själva som företag.

Arbetsuppgifter

I rollen som Löneadministratör på Bravura så kommer du ha ett helhetsansvar för löneprocessen kopplat till de interna lönerna. Du kommer även att ha ett övergripande processansvar för våra konsultlöner. Utöver detta förväntas du bistå vår HR-avdelning i avdelnings-överskridande projekt (ex lönekartläggning, lönerevision, HR-system etc).

En viktig del av arbetet är att identifiera och föreslå förbättringar, både inom den delen av processen som utförs inom ekonomigruppen och inom den delen av processen som utförs ute i verksamheten.

I rollen kommer du även att:
* Självgående sköta de interna lönerna i Bravuras två bolag vilket innebär uppföljning av tidrapporterna, provisionsberäkning, beräkningar vid föräldra- och/eller tjänstledighet samt löneberedning.
* Stötta vid tolkning av kollektivavtal.
* Ansvara för all myndighetsrapportering till SKV, Fora, Collectum, SCB, Svenskt Näringsliv etc.
* Ansvara för årsskifte och semesterårsskifte i Hogia.
* Ansvara för löpande uppföljning av semesteruttag och friskvårdsuttag för de internt anställda.
* Skapa arbetsgivarintyg för de internt anställda.
* Ansvara för support vid frågor kopplat till ovan ansvarsområden

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Eftergymnasial utbildning inom lön.
* 1-3 års erfarenhet av löneadministration.
* Goda kunskaper att arbeta i Excel samt Office paketet som helhet.
* Goda kunskaper i svenska & engelska i tal & skrift.
* Meriterande med kunskap inom lönesystemet Hogia.
* Meriterande med kunskap i PowerBI.

Som person är du ansvarstagande och serviceminded. Du har hög integritet och gillar att vara behjälplig med snabba svar till dina kollegor. Du är strukturerad och har lätt för att prioritera i ditt arbete. Vidare har du ett positivt förhållningssätt och har lätt för att samarbeta.

Övrig information

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hornstull
Arbetstider: Kontorstider

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
25 november 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.