

Kvalitetssamordnare / kundtjänst / ärendehantering / handläggare / Samtrans
Har du god datavana och trivs i en kommunikativ roll? Har du tidigare erfarenhet av service och vill arbeta med ärenden och kvalitetsförbättringar? I rollen som kvalitetssamordnare hos Samtrans Omsorgsresor erbjuds du en roll där du får vara med och göra skillnad och hjälpa andra människor. Välkommen med din ansökan!
Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Samtrans har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Samtrans en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetSamtrans Omsorgsresor är en del av Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag. Varje år utför Samtrans Omsorgsresor ca 1,7 miljoner personresor, framför allt på uppdrag av kommuner och regioner. Genom affärsområdet Nobina Care finns varumärkena Göteborgs Buss och Telepass och Samtrans representerade i Stockholm, Västra Götaland och Skåne. Samtrans har en stark samhällsbärande roll genom att finnas till för människor som på olika sätt inte har möjlighet att resa med den allmänna kollektivtrafiken. På så sätt bidrar Samtrans varje dag till ett inkluderande samhälle, där fler människor ska ges möjlighet att delta i samhället på lika villkor.
Samtrans Omsorgsresor värnar om alla människors rätt att ta del av samhället på lika villkor - i vardagen, i trafiken och på arbetsplatsen. Samtrans välkomnar dig till en arbetsplats där respekt, omtanke och eget ansvar är ledstjärnorna.
Samtrans kvalitetsprocess innebär att objektivt utreda inkommande ärenden, göra uppföljning, återkoppla till uppgiftslämnare men också lyfta förbättringsbehov utifrån ärendenas natur. Målet för avdelningen är skapa en kontinuerlig kvalitetsutveckling för hela verksamheten.
I rollen som kvalitetssamordnare ansvarar du för att hantera, utreda och återkoppla inkomna ärenden och kundsynpunkter utifrån interna och externa krav. I rollen ingår det även att sitta med i kvalitetsamtal med förare i samverkan med avtalsparter. Du arbetar ständigt med att driva ärendenas arbete framåt för ständiga förbättringar. Du har ett tätt samarbete med de andra kvalitetssamordnarna på avdelningen där du tillsammans med dina kollegor utgör en viktig funktion för företaget.
* Klassificera, utreda, förebygga och återkoppla kundärenden
* Upptäcka mönster, utföra orsaksanalyser och ta fram förbättringsåtgärder
* Utreda begäran om vite alternativt ersättning
* Bidra till kontinuerlig utveckling av kvalitetsprocessen
* Samverka på operativ nivå med externa avtalsparter
* Delta aktivt i förbättringsaktiviteter
* På sikt kunna driva förbättringsprojekt
* Arbetserfarenhet av service. Meriterande med erfarenhet inom kundtjänst, ärendehandläggare eller liknande
* Avslutad gymnasial utbildning
* God data- och systemvana och lätt för att lära nya system
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
* Kunskaper i andra språk är meriterande
För att lyckas i rollen som kvalitetssamordnare trivs du i en miljö som utmärks av engagemang och samarbete. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett strukturerat arbetssätt som präglas av ett helhetsperspektiv. Då det stundvis är mycket att göra kan du hantera ett högt tempo med bibehållen kvalitet. Vidare är du analytisk, nyfiken och tycker om att ha många kontaktytor. Du bör även vara lyhörd, kommunikativ och ha stor social kompetens.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.