

Kundtjänst / Customer Service Agent till Leaseplan AB
Har du erfarenhet från ett servicerelaterat yrke? Har du därtill ett intresse för bilar och att skapa nöjda kunder? Hos Leaseplan erbjuds du en varierad vardag med stora utvecklingsmöjligheter, du tillhör ett team med en laganda utöver det vanliga och högt kundfokus.
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Leaseplan.
Om företagetLeasePlan är ett av världens ledande leasingbolag, med 1,7 miljoner fordon i över 30 länder. LeasePlan hanterar sina fordon genom hela livscykeln, allt från inköp och underhåll till att sälja återlämnade leasingbilar.
Med över 50 års erfarenhet är LeasePlan en pålitlig partner för sina företags- och SME-kunder, såväl som för enskilda konsumenter. Oavsett om ni behöver en enstaka bil eller flera, är det LeasePlans uppdrag att tillhandahålla ’any car, anytime, anywhere’ - så att ni kan fokusera på what´s next.
I rollen som Customer Service Agent hanterar och administrerar du inkommande ärenden, främst från företagets kunder, fokus för rollen är att skapa kundnöjdhet och hitta lösningar för varje enskilt ärende, vilka du sedan administrerar i olika affärssystem. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Ett vanligt ärende kan vara att en kund vill ändra förare på en bil, utföra ett bolagsbyte, svara på avtalsfrågor eller grotta i mer komplexa fakturautredningar.
Dina primära arbetsuppgifter är;
*Ta emot inkommande ärenden via telefon, mejl och ärendehanteringssystem.
*Att vara ansiktet utåt samt kundernas första kontakt vid frågor kopplade till bland annat vägassistans, fakturafrågor, däckbyten, förarbyte, leasinguppgifter, försäkringsfrågor samt kilometerrapportering.
* Tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat yrke, med fördel inom kundtjänst
* Svenska obehindrat och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift
* God dator- och systemvana, meriterande med erfarenhet av ett ärendehanteringssystem
* Intresse för bilar är högt meriterande
Vi söker dig som tar ansvar för ditt arbete och brinner för att skapa kundnöjdhet, förtroende och att bygga långsiktiga kundsamarbeten. Du är en god kommunikatör och duktig på att lyfta blicken och stötta i teamet, vilket också gör dig till en framgångsrik problemlösare. Vidare har du ett stort driv, förmåga att se helheten samt kan hitta potentiella processförbättringar och utveckla samarbeten. Vidare är du nyfiken och vill ständigt lära nytt, varför du motiveras av att arbeta i en roll där du ges stor möjlighet att påverka din egen utveckling.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.
Start: Omgående
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.