Koordinator till Rosenberger

Koordinator till Rosenberger

Är du en serviceinriktad och driven person? Vill du arbeta i en bred och koordinerade roll med ansvar genom säljprocessen? Rosenberger söker nu en koordinator till deras familjära team! Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Rosenberger.

Om företaget

Sedan starten 1998 har Rosenberger Sverige varit en uppskattad partner för tusentals kunder i hela landet inom mobil telekommunikation, fordonsindustri, medicinteknik och försvar. Rosenberger Sverige är en del av den familjeägda koncernen Rosenberger med över 14,800 anställda runt om i världen. Koncernen är en världsledande tillverkare av kontaktdon och kablage för signal-, data- och kraftöverföring. Rosenberger Sverige erbjuder ett mervärde till sina kunder genom att stötta under hela processen, från utveckling och design, prototypframställning och första prover till serieproduktion.

Rosenberger Sverige består av ca 20 medarbetare i Vallentuna norr om Stockholm där de kombinerar lokalt kunnande och kompetens med fördelarna som Rosenbergergruppens globala nätverk medför. Lokal kablageproduktion och lager gör att Rosenberger Sverige kan vara ett snabbt och flexibelt alternativ. Försäljningsavdelningen ger snabba svar vad gäller tekniska lösningar inom RF, fiberoptik och dataöverföring.

Arbetsuppgifter

I rollen som koordinator arbetar du med både befintliga och potentiella kunder. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att bygga, utveckla förtroendefulla relationer med kunder, leverantörer och medarbetare. Du har ansvar genom säljprocessen där du hanterar kunders förfrågningar, upprättar kalkyler, skickar och följer upp offerter, registrerar ordrar och arbetar administrativt i Rosenberger Sveriges affärs- och CRM-system. Utöver detta arbetar du med kundsupport. Du kommunicerar och är en mellanhand mellan kunder, leverantörer och dina kollegor. Du kommer att ingå i ett familjärt team som präglas av ett gott kollegialt samarbete.

* Koordinering och ansvar genom säljprocessen
* Hantera inkommande förfrågningar
* Skicka och följa upp offerter
* Administrativt arbete i affärs- och CRM-system
* Kommunikation mellan kunder, leverantörer och medarbetare

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Utbildning eller erfarenhet inom försäljning och/eller inköp
* Du kan arbeta obehindrat i affärssystem
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* Erfarenhet av kundservice
* Goda kunskaper i MS Office
* Tekniskt intresse och teknisk arbetslivserfarenhet är meriterande

För att trivas i rollen som koordinator är du en social och kommunikativ person då du har flera kontaktytor både internt och externt. Du trivs i samarbete med andra och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har en vilja att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar för kunden och stöttar gärna dina kollegor. Vidare är du en noggrann och strukturerad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer vidare. Du har förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete samt att prioritera rätt saker. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och ett driv för att lära dig mer!

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Vallentuna med möjlighet till hybridarbete
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teknisk innesäljare, innesäljare, sälj, säljare, teknik, offert, kund, kundkontakt, kundsupport, affär, affärer, leverantör, service, kundservice, administration, heltid, Stockholm, Vallentuna, Rosenberger

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 17 mars 2023 (41 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.