Inköps- och varuflödeschef till Tage Lindblom

Inköps- och varuflödeschef till Tage Lindblom

Drivs du av en ledande roll där du får använda din erfarenhet inom Supply Chain? Vill du arbeta både operativt och strategiskt och dessutom vara en del av ett företag som är experter inom sin bransch? Som Varuflödeschef hos Tage Lindblom erbjuds du en nyckelroll på ett familjärt företag mot deras fortsatta tillväxt!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Tage Lindblom.

Om företaget

Tage Lindblom har levererat livsmedel till svenska kök i 100 år. De säljer och marknadsför ett brett sortiment, främst på den svenska storhushållsmarknaden och deras portfölj består av produkter med flera välkända varumärken. Deras produkter serveras på bland annat skolor, restauranger, hotell och caféer runt om i hela Sverige varje dag. Sortimentet består främst av kolonialvaror samt ost & mejeriprodukter. En stor andel av produkterna är ekologiska och man hittar dem hos de flesta av landets restaurang- och storhushållsgrossister. Tage Lindblom omsätter ca 450 mkr och som verkar i en familjär företagsanda. När de vidareutvecklar deras företag och deras sortiment förvaltar de också ett arv och en historia - där alla medarbetare jobbar tillsammans för att leverera så mycket nytta som möjligt till kunderna.

Arbetsuppgifter

Som Varuflödeschef har du det yttersta ansvaret för strategiskt inköp, kvalitet & hållbarhet samt Supply Chain. Du ingår i Tage Lindbloms ledningsgrupp och rapporterar till Vd:n. Du ansvarar och leder ditt team på fem personer som består av inköpsansvariga, kvalitetsansvariga, order och operativt inköp. Tillsammans arbetar ni för att utveckla och löpande optimera varuflödet. Vidare har du det yttersta ansvaret att upprätta överenskommelser och hantera logistiska frågeställningar både på en strategisk och operativ nivå. Du deltar i inköpsförhandlingar där du har en viktig roll i arbetet kring att aktivt driva och utveckla samarbetet med leverantörer. Vidare driver du större utvecklingsprojekt och du är ansvarig för kvalitetsfrågor samt försäljning- och lönsamhet för Supply Chain.

Konkreta arbetsuppgifter:
* Leda och fördela arbete
* Delta i inköpsförhandlingar
* Utveckla varuflödeseffektivitet och transportlösningar
* Ansvar för kvalitetsfrågor
* Driva större utvecklingsprojekt

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Avslutad eftergymnasial utbildning
* Minst fem års erfarenhet av en roll inom logistik, Supply Chain eller inköp för ett större varuflöde
* Erfarenhet av personalansvar
* Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift
* Goda kunskaper i Excel
* Erfarenhet av att arbeta med råvaror/EMV är meriterande

Vi tror att du som person har utmärkt samarbetsförmåga och kan skapa goda och långsiktiga relationer såväl internt som externt. Därtill är du driven i ditt sätt att arbeta och har förmåga att hantera dagliga förändringar i arbetet, samtidigt som förbättringsarbete är naturligt för dig. Vidare trivs du att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter och har en god förmåga att planera och strukturera dina arbetsuppgifter. Vi tror att du har förmågan att se detaljer i arbetet samtidigt som du kan se en helhet utifrån verksamheten för att utveckla affären med hjälp av ditt affärsmässiga angreppssätt. Slutligen är du en prestigelös ledare som generöst delar med sig av sin kunskap och arbetar för att utveckla både medarbetare och organisationen.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Järfälla, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 1 apr 2023 (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.