Inkassohandläggare till Intrum

Inkassohandläggare till Intrum

Har du tidigare erfarenhet av inkasso och vill arbeta på ett av världens ledande företag inom kredithantering? Som inkassohandläggare hos Intrum erbjuds du en spännande roll i en dynamisk miljö med goda utvecklingsmöjligheter!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Intrum har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Intrum en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöden och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får de stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 9 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa.

Arbetsuppgifter

I rollen som inkassohandläggare hos Intrum består dina dagliga arbetsuppgifter av att handlägga kundens ärenden inom ramen för deras inkasso- och efterbevakningstjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Arbetsmoment som du hanterar är bland annat inkommande telefoni, mail samt post från slutkund, kund, ombud, myndigheter samt andra interna avdelningar. I rollen säkerställer du efterlevnad av avtal, rutinbeskrivningar, manualer, mallar och befogenheter. Du är därtill delaktig i förbättrings- och kvalitetsarbetet.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Avslutad gymnasieutbildning
* Tidigare arbetslivserfarenhet med handläggning av inkassoärenden eller kravarbete
* Erfarenhet av hantering av bankfodringar är meriterande
* Flytande kunskaper i svenska och engelska

Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta i gång och driva ditt arbete framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är en person som uppskattar att lära dig och utvecklas. Du bidrar med nya idéer och perspektiv, och är inte rädd för att testa nya arbetssätt. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du håller alltid din deadline. Du kan göra det eftersom du planerar ditt arbete noggrant, i den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. Som person är du analytiskt lagd vilket gör att du snabbt förstår komplexa uppgifter, och upptäcker eventuella fel.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sickla, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 10 mars 2023 (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.