Financial Controller till The Boston Consulting Group

Financial Controller till The Boston Consulting Group

Är du nyfiken, noggrann och en lagspelare? Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom revision eller ekonomi? Vill du arbeta hos världens ledande rådgivare inom Management Consulting? The Boston Consulting Group erbjuder attraktiva förmåner och en flexibel balans mellan arbete och privatliv. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Den här tjänsten är ett vikariat på heltid som initialt varar i 12 månader, rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos The Boston Consulting Group.

Om företaget

The Boston Consulting Group (BCG) är ett globalt managementkonsultföretag och världens ledande rådgivare inom affärsstrategier. De samarbetar med kunder från privata, offentliga och icke-vinstdrivande sektorer i alla regioner för att identifiera deras mest värdefulla möjligheter, hjälpa dem hantera sina mest kritiska utmaningar samt utveckla företaget i stort. BCG grundades 1963 och är ett privatägt företag med mer än 25 000 anställda på 100 kontor i 50 länder. Integritet, respekt för individen, värdeskapande och inverkan på samhället är några av BCG:s kärnvärden. Stockholmskontoret där denna tjänst är placerad utgör det nordiska huvudkontoret och är placerat i vackra och anrika lokaler i Stockholms centrala delar.

Arbetsuppgifter

I rollen som Financial Controller är ditt primära fokus att ansvara för kontorets redovisningsrelaterade aktiviteter och tillhörande rapportering för både interna och externa ändamål. Som en del i Nordic Finance Teamet ansvarar du även för att minimera risker och säkerställa att policys efterlevs. Vidare förbereder du årsredovisning, kostnadsrapportering och planering, moms och skattedeklarationer.

I korthet innefattar rollen:
* Ansvar för redovisningsprocess och bokslutsprocess, med tillhörande intern och extern rapportering
* Ansvar över kostnadsplanering och rapportering
* Övervakning och supportering av AP-process
* Ad hoc analys/rapportering, koordinera och delta vid förbättringsprojekt samt koordinering av kontorsförsäkring

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Eftergymnasial utbildning inom relevant område
* 2-3 års arbetslivserfarenhet inom liknande roll, gärna inom ett globalt och/eller större bolag
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skift
* Mycket god datorvana och kunskaper i Excel
* Goda kunskaper i redovisning, moms och skatteavdrag
* Erfarenhet av US GAAP och Business Objects är meriterande

I den här rekryteringen läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen är du nyfiken, noggrann och en lagspelare. Du tar ett stort ägarskap för dina arbetsuppgifter och är den som ser till att saker blir gjorda samt trivs med att ta egna initiativ för att nå uppsatta mål och deadlines. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner. Vidare har du förmågan att arbeta strukturerat och prioritera dina arbetsuppgifter - även i stressiga situationer. Som person är du uppmärksam och analytisk vilket gör att du snabbt förstår komplexa uppgifter. I rollen arbetar du med ekonomiteamet och vi ser därför att du trivs i samarbete med andra. Du har lätt för att lära dig nya saker och är ödmjuk.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 10 mars 2023 (30 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.