Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Financial Controller till Kyocera

Ansök nu

Kyocera söker efter sin nästa Financial Controller som vill vara med och utveckla företaget genom dess ekonomifunktion. Är detta du? Vi söker dig som är utåtriktad och som trivs i en roll med mycket ansvar och många kontaktytor!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kyocera.

Om företaget

Kyocera grundades i Japan på 50-talet som en tillverkare av keramiska produkter av olika slag. Kyocera vill skapa möjligheter för materiell och intellektuell tillväxt för sina medarbetare och genom sina gemensamma insatser bidra till framsteg för samhället och mänskligheten. Bolaget verkar inom ett antal affärsområden och är idag en världsledande tillverkare av högteknologisk keramik, elektroniska komponenter och kontorsutrustning.

På Kyocera Document Solutions säljer och marknadsför bolaget allt som har med dokumenthantering att göra. I denna roll kommer du att sitta tillsammans med 20 medarbetare på kontoret i Kista som arbetar framgångsrikt med detta.
Du tillhör ekonomiavdelningen som idag består av 5 personer och du rapporterar till ekonomichefen som sitter i Danmark. En stor del av arbetet sker i samarbete med kollegor på Kyoceras europeiska huvudkontor och enligt former som är pan-europeiska.

Kyocera tillämpar en uppskattad hybridpolicy där man mixar fasta arbetsdagar på kontoret med möjlighet till att arbeta från hemmakontoret.

Arbetsuppgifter

Som Financial Controller hos Kyocera får du arbeta i en bred och varierande roll. Dina huvudsakliga ansvarsområden är bland annat att säkerställa att redovisning samt intern och extern finansiell rapportering hanteras effektivt och korrekt. Därtill arbetar du med löpande rapportering och analys av kassaflödet och företagets finansiella ställning samt bidrar i arbetet med budgetering och försäljningsplan. Du bidrar även i revisionsarbetet, i utvecklandet av interna kontroller, samt i andra projekt som är initierade av organisationen. Du förväntas förse organisationen med råd och feedback kring befintliga processer och rutiner.

I rollen arbetar du nära dina kollegor på ekonomiavdelningen och är högt delaktig i det operativa arbetet med såväl avstämningar, myndighetsrapportering som andra frågor kopplat till redovisning. Vid årsredovisningar är du likaså behjälplig dina kollegor, varför det är viktigt att du har en öppen inställning till att hjälpa ditt team.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Erfarenhet som Financial Controller
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
* Erfarenhet av MS-Office, med mycket goda kunskaper i Excel
* Erfarenheter av SAP är meriterande

För att lyckas i rollen är du en analytisk och noggrann person som alltid säkerställer korrekt information och uppgifter. Du sätter alltid upp och håller tidsramen för dina uppgifter, och eftersom du vet vad du ska prioritera levererar du alltid ett bra resultat. Därtill tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och är självgående. Du tar enkelt och snabbt tag i arbetsuppgifter och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Då du jobbar nära din avdelning och har mycket kontakt med övriga organisationen är du en kommunikativ och utåtriktad person. Du är en lagspelare som ser ett värde i att samarbete med dina kollegor, då arbetet blir som allra bäst när det görs tillsammans.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
21 nov. 2023 (56 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare