Ekonomiassistent
Har du tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi? Är du därtill en person som trivs i en roll där du får ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt? Hos Olov Lindgren erbjuds du en utvecklande och varierande roll i ett familjärt team med god sammanhållning. Välkommen med din ansökan!
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Olov Lindgren AB.
Om företagetOlov Lindgren AB är ett familjeägt fastighetsbolag som grundades 1938. I dagsläget är de cirka 90 anställda som förvaltar 116 fastigheter i Stockholm. Affärsidén är att förvärva och bygga samt förvalta och utveckla egna hyresfastigheter med bostäder och lokaler i Stockholmsområdet. Som långsiktig fastighetsägare tar de ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvar. Deras vision är hållbara miljöer där människor känner tillit till varandra. Deras kärnvärden genomsyrar hela verksamheten och utgår ifrån begreppen engagemang, omtanke, långsiktighet och utveckling. Läs mer på www.olovlindgren.se.
ArbetsuppgifterSom ekonomiassistent hos Olov Lindgren har du en central roll i organisationen där du får möjlighet att arbeta med stor variation inom ekonomi. Du ansvarar för det löpande arbetet på ekonomiavdelningen avseende bland annat leverantörsreskontra, registrering av bokföringsordrar, avstämningar och inbetalningar. Du blir en del av ett sammansvetsat team på fem personer, men arbetar även i nära samarbete med övriga delar av organisationen såväl som mot externa kontaktytor.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
* Ansvara för leverantörsreskontran inkl. betalning
* Fakturahantering, utskick av påminnelser
* SuperUser för ekonomisystem (Visma DCE), administrera behörigheter i systemet för elektronisk fakturahantering
* Registrering av bokföringsordrar
* Avstämningar av diverse huvudbokskonton samt avstämning av diverse bankkonton
* Registrering av moms för fastigheter i Visma Control
* Registrering av inbetalningar samt hantering av internetbetalningar
* Delaktig i bokslut, budget, rapportering och uppföljning
* Supportera ekonomiteamet i övriga rutiner på avdelningen
* Dokumenterad erfarenhet som ekonomiassistent alternativt i en liknande roll
* God data- och systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för att driva ditt arbete framåt. Du är en positiv och öppen person som trivs i en roll med flera kontaktytor och nära samarbeten. Du trivs med att arbeta självständigt och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Du motiveras av att ta initiativ, och kommer gärna med förslag på förbättringar och effektiviseringar i arbetet. Vidare är du prestigelös och serviceinriktad och ser därmed inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Start: Omgående
Plats: Stockholm city
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!


Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Fler jobb från samma arbetsgivare
Liknande Jobb