Ekonomiassistent till Steelwrist

Ekonomiassistent till Steelwrist

Är du en noggrann och strukturerad teamplayer? Har du tidigare arbetslivserfarenhet av kundreskontra och redovisning? Vill du arbeta på ett expansivt företag med spännande produkter där du får ett stort ansvar? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Steelwrist har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Steelwrist en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget

Steelwrist är en global tillverkare av tiltrotatorer, snabbfästen, tillbehör och arbetsredskap för grävmaskiner och grävlastare. Huvudkontoret är placerat i nya fräscha lokaler i Rosersberg. Steelwrists mål är att vara bäst i världen på att utveckla, tillverka och sälja utrustning som ökar effektiviteten på grävmaskiner. Ett målmedvetet fokus på robusta och moderna produkter i kombination med snabb service uppskattas av allt fler kunder. Steelwrists kärnvärden, lyhördhet, enkelhet och fart, visar tillsammans med deras kvalitets- och miljöpolicyer vägen för hur dem vill arbeta med kunder, återförsäljare, leverantörer och medarbetare.

Som ekonomiassistent på Steelwrist kommer du in i ett spännande skede med tillväxt och expansion. Du ansluter till ett familjärt bolag och ett team med duktiga, engagerade och drivna medarbetare där man arbetar självständigt, men företagskulturen andas teamwork och högt i tak. Medarbetarna är Steelwrists viktigaste resurs och tillsammans värnar de om en hög trivsel på arbetsplatsen där alla arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent arbetar du främst med Steelwrists kundreskontra och du kommer senare även axla rollen som ansvarig för månadsbokslut av ett mindre bolag i koncernen. Du har kontakt med den internationella säljorganisationen och kunder via telefon och mejl gällande fakturafrågor. Du ansvarar för fakturering samt bevakning av sena betalningar och är behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

* Hantera kundreskontra
* Kontakt med säljorganisation gällande fakturafrågor
* Kundkontakt via telefon och mejl gällande fakturafrågor
* Ansvar för fakturering samt bevakning av sena betalningar
* Behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
* Ansvar för månadsbokslut av ett mindre bolag i koncernen

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Flera års arbetslivserfarenhet av kundreskontra och redovisning, gärna från ett internationellt och tillverkande bolag
* Mycket goda kunskaper i MS Office och affärssystem, meriterande med erfarenhet i Monitor
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

I rollen som ekonomiassistent har du både interna och externa kontaktytor och du trivs med att ta första steget till ett samtal. Du har lätt för att samarbeta och har en god kommunikationsförmåga. Ditt arbetssätt är strukturerat och du är kvalitetsmedveten, ansvarsfull och noggrann. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team därtill trivs du i roller där du arbetar tillsammans med kollegor för att utveckla rutiner och processer.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Rosersberg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 18 mars 2023 (50 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.