Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Ekonomiassistent kundreskontra till internationellt bolag

Sista ansökningsdag
25 november 2024 (41 dagar kvar)
Publiceringsdatum
26 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du i början av din karriär inom ekonomi och på jakt efter nya möjligheter? Är du därtill en person som trivs i en familjär miljö och är van att självständigt driva ditt arbete framåt? Här erbjuds du en utvecklande och varierande roll på ett internationellt bolag. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 11 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget, alternativt överrekrytering till företaget. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Företaget är en ledande aktör inom specialprodukter för industriella applikationer och verkar på en internationell marknad med särskilt fokus på Europa. De erbjuder högpresterande lösningar inom områden som elektrifiering och infrastruktur, med produkter som används i en rad olika branscher och applikationer som berör människors vardag. Företaget är känt för sin expertis i att förädla råmaterial till långlivade produkter som bidrar till omställningen mot ett mer hållbart samhälle.

Med verksamhet på flera orter i Sverige och huvudkontor i Stockholm, har företaget en familjär och samarbetande företagskultur där engagemang och proaktivitet är centrala värden.

Du får information om företaget i ett nästa steg i processen.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra blir du en del av ett team om 3 medarbetare, som tillsammans ansvarar för kundreskontran för flera av kundföretagets bolag. De huvudsakliga arbetsuppgifterna inkluderar att hantera inkommande betalningar från externa kunder och dotterbolag inom koncernen, månatlig fakturering till kunder och bekräfta priser för internförsäljning samt hantering av kreditförsäkringar och kundregister. Vidare utför du avstämningar av bankkonton vid månadsslut samt säkerställer att skatteregler och interna riktlinjer följs. Du, tillsammans med ditt team, säkerställer en snabb och korrekt behandling av kundfakturor och betalningar i enlighet med gällande policyer och rutiner.

* Bokföra inkommande betalningar och upplupna debiteringar
* Följa upp på ej bokförda poster och transaktioner
* Ansöka om nya kreditförsäkringar samt underhålla befintliga
* Avstämningar av bankkonton, samt saldon för bankkonton vid månadsslut
* Nära samarbete och kontakt med försäljningsorganisation, kunder och revisorer
* Delta i utveckling och optimering relaterat till kundreskontra, driva företagets strävan mot att automatisera processer

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Erfarenhet inom ekonomi och kundreskontra, på heltid alternativt parallellt med studier
* Grundläggande förståelse för redovisningsprinciper
* God dator- och systemvana
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och fatta beslut på egen hand. Du är en social och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm. Möjlighet till hemarbete när du är självgående i din roll.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
25 november 2024 (41 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.