Customer Success Specialist / Finsktalande till techbolaget Hailey HR

Customer Success Specialist / Finsktalande till techbolaget Hailey HR

Vill du vara med på ett techbolags tillväxtresa från Stockholm, i Finland, och samtidigt digitalisera HR-världen? Hailey HR söker nu en finsktalande stjärna till CS-teamet som vill vara med och transformera HR’s arbetssätt, samt projektleda kundernas digitaliseringsresa inom HR. Hos Hailey erbjuds du en unik möjlighet att tidigt få ansluta till ett modernt techbolag, vara med på en expansionsresa och göra ett avtryck i HR-branschen!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hailey HR.

Om företaget

Hailey är ett SaaS HR-tech startup som grundades våren 2020 av en grupp ingenjörer och entreprenörer med flera framgångsrika företagsbyggen bakom sig. De är idag ett team på cirka 30 personer med lång erfarenhet av både HR och tech som vill modernisera sättet som HR-avdelningar arbetar på.

Deras heltäckande HR-plattform täcker hela medarbetarresan; anställning, preboarding, performance, surveys, analytics samt offboarding. De hjälper sina kunder att samla all medarbetardata på ett ställe och ger chefer och medarbetare en modern användarupplevelse. Hailey utmanar och digitaliserar det traditionella HR-arbetet.

Hailey har idag sitt huvudkontor i Stockholm och ett sälj-kontor i Hudiksvall. Företaget går nu in i en expansiv fas och satsar nu på att börja bearbeta fler marknader internationellt både genom att etablera fler kontor i olika marknader men också genom att starta ett internationellt CS-team i Stockholm.

Arbetsuppgifter

Som Customer Success Specialist är ditt huvudsakliga ansvarsområde att projektleda implementationen av systemet hos Haileys finska kunder, att utveckla kundernas arbetssätt samt att utbilda i ny funktionalitet. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för kundernas onboarding i systemet och den fortsatta utvecklingen, samt säkerställer att kunderna får en upplevelse i världsklass.

Efter att en kund bestämt sig för att använda Hailey HR så lämnar säljavdelningen över till CS-teamet där ni leder kunderna från planering, uppstart och sedan löpande under hela implementeringsresan. I och med Customers Success närhet till kunderna och ständiga närvaro i systemet efterfrågas ofta expertisen i interna samarbeten med andra avdelningar. I samarbetet med utvecklarna representerar du kunden och ansvarar över att utveckla lösningar och funktionalitet som löser kundernas utmaningar. I samarbetet med sälj ser du till att överlämningen sker sömlöst och att förväntningar uppfylls.

I rollen kommer du inledningsvis att stötta Customer Success Managern och teamet med det dagliga arbetet i de olika kundimplementationerna och på sikt utvecklas för att kunna leda egna kunder från start till mål. Tillsammans med teamet är du bryggan mellan Haileys utvecklingsteam och kunderna och arbetar aktivt med att förbättra och utveckla systemet så att det blir det absolut bästa systemet på marknaden!

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom sälj, HR eller projektledning
* God systemvana
* Du talar och skriver obehindrat på både finska, svenska och engelska

Som person ser vi gärna att du har en stark drivkraft, är strukturerad och har ett öga för detaljer. Du bör trivas med att arbeta nära i team samt kunna strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter så att du kan stötta upp i parallella projekt samtidigt. Om du ser möjligheter i förändring, inte räds av utmaningar och gillar att arbeta i såväl team som självständigt så kommer du att trivas. Hailey HR drivs av att skapa ett system i absolut toppklass, vi tror att även du drivs av att alltid leverera med hög kvalitét i ditt arbete. Rutiner och processer är något vi skapar tillsammans, de är ett nytt och växande bolag vilket innebär att förändring och utveckling är en del av vardagen.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hornstull, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Ansvarig rekryterare: Victor Rundberg, victor.rundberg@bravura.se

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 17 mars 2023 (46 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.