Customer Success Manager till Flowscape

Customer Success Manager till Flowscape

Drivs du av att arbeta i en kundnära roll som skapar stort mervärde för kunder? Vill du dessutom arbeta hos Flowscape som har en av marknadens starkaste Smart Office-lösningar? I rollen som Customer Success Manager hos Flowscape får du möjligheten att axla en nyckelroll på ett bolag mitt i en spännande tillväxtresa.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Flowscape.

Om företaget

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för hybrida arbetssätt på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape är ett snabbväxande bolag som idag består av 30 personer, varav hälften är placerade på huvudkontoret i Stockholm men finns även i Sofia, San Fransisco och i London.

Arbetsuppgifter

I rollen som Customer Success Manager hos Flowscape är ditt huvudsakliga ansvarsområde att onboarda och utveckla företagets kunder. Du hjälper kunderna från start med onboarding och uppstart av Flowscapes tjänst på bästa möjliga sätt. Detta innebär att du arbetar med att vägleda och utbilda kunderna med systemkonfiguration för att skapa största möjliga nytta av Flowscapes tjänst. Vidare har du har kontinuerliga uppföljningar med kunderna samt agerar som stöd om det uppstår problem. Detta innebär att du agerar som ett filter mellan säljare, kund och tech-avdelningen för att säkerställa att kund får den tekniska hjälpen och förståelsen för tjänsten. Du ansvarar för ca 50 kunder som är allt ifrån små till medelstora företag.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Eftergymnasial utbildning
* Arbetslivserfarenhet från en kundorienterad roll
* Teknisk utbildning alternativt starkt intresse för teknik
* God systemvana
* Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

För att trivas i rollen tror vi att du har ett stort intresse för att hjälpa och ge råd där du alltid sätter kunden i fokus. Du besitter en god samarbetsförmåga och konsultmässighet då rollen innebär många kontaktytor, såväl internt som externt. Du är även duktig på att bygga långa och strategiska relationer med dina kunder och tar initiativ till att utöka ditt nätverk. Du är proaktivt, har en hög energinivå och drivs av att få arbeta i ett företag i ständig utveckling. Slutligen besitter du en god problemlösningsförmåga och har lätt för att snabbt finna alternativa lösningar på ett problem.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Flowscape, HR, projektledning, Customer Success Manager, teknik, saas, heltid, stockholm, key account manager, försäljning, it, tech

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 24 mars 2023 (49 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.